SRBIJA – Projekat B-fresh, koji rešava problem brzog kvarenja voća i povrća, pobednik je Generator Zero preduzetničkog konkursa OTP banke Srbija koji je posvećen podršci i nagrađivanju najboljeg rešenja za smanjenje karbonskog otiska, kao jednog od najvećih izazova današnjice, saopštila je OTP banka.
Na konkurs su prijavljena 72 rešenja, a u finale je ušlo njih 10, dok je pobednički tim osvojio dva miliona dinara kao i podršku OTP banke u daljoj realizaciji i promociji projekta.
Vođeni činjenicom da trećina proizvedene hrane na globalnom nivou završi kao otpad, što utiče na emisiju ugljen-dioksida, domaći startap B-fresh Tećnologies razvio je proizvod koji produžava trajanje voću i povrću, koje čini čak 40 odsto tog otpada, navodi se u saopštenju OTP banke.
Dodaje se da je reč o B-fresh spreju, kao inovativnom, ekološki prihvatljivom rešenju koje emulzijom oblaže unutrašnjost postojeće ambalaže, kao što su plastične, kartonske, papirne kutije ili drvene gajbice.
Kao vodeći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga, OTP banka već godinama unazad radi na promociji i podršci inovacija i domaćeg preduzetništva, a Generator Zero predstavlja jedan od najznačajnijih projekata u ovoj oblasti.
Generator je višegodišnji projekat OTP banke koji je namenjen mikro, malim i srednjim preduzećima, startap kompanijama, startap neformalnim timovima i preduzetnicima, koji žele da svojim idejama i projektima doprinesu smanjenju karbonskog otiska, jednom od najvećih izazova današnjice i održava se od 2017. godine.
,, On raste iz godine u godinu, a to je rezultat toga što tematski pratimo trendove i potrebe tržišta. Na ovaj način, zahvaljujući njegovoj stalnoj aktuelnosti, uspevamo da svake godine predstavimo veliki broj perspektivnih i inovativnih projekata“, rekao je predsednik Izvršnog odbora OTP banke Srbija Predrag Mihajlović.
Dodao je da klimatske promene i globalno zagrevanje predstavljaju verovatno najveći izazov za čovečanstvo u 21. veku i da je, koliko god bilo teško prognozirati šta nas očekuje u godinama koje su pred nama, sigurno da je svaki doprinos bitan.
“ Drugim rečima, svako od nas treba da preuzme odgovornost i učini sve što može u borbi za održivu budućnost. Upravo zato, u OTP banci smo strateški usmereni na zelenu tranziciju sa ciljem da, ne samo unapredimo svoje poslovanje u pravcu ekološke održivosti, već i da sve naše klijente motivišemo da to isto učine.
Prema njegovim rečima projekat Generator Zero je ove godine specijalno posvećen temi smanjenja karbonskog otiska, kao jednog od ključnih uzroka globalnog zagrevanja.
“ Želja nam je da na ovaj način motivišemo i podstaknemo inovatore da nam ponude nova i kreativna rešenja i na taj način se uključe u zajedničku borbu za bolju budućnost“, rekao je Mihajlović.
Član Izvršnog odbora OTP banke Srbija za poslove sa stanovništvom i predsednik žirija za izbor pobednika Vuk Kosovac je izjavio da će banka pružiti veliku podršku pobedničkom rešenju, radeći zajedno na njegovom razvoju i promociji.
“ Verujemo da će ovo doprineti inspirisanju novih kreativnih projekata na budućim izdanjima Generatora“, rekao je on.
Predstavnica pobednika B-fresh Tećnologies startapa Zorica Branković je istakla da je učešće na konkursu bilo fantastično iskustvo koje im je omogućilo da upoznaju i sjajne timove sa kojima planiraju da intenzivnije sarađuju.
Objašnjavajući kako B-fresh sprej funkcioniše iz OTP banke navode da se unutrašnjost ambalaže poprska sprejem a tokom sušenja se formira nerastvoran i transparentan sloj, zahvaljujući kome se produžava rok trajanja namirnica.
Emulzija je na bazi biopolimera, tj. prirodnih materijala, hitozana i želatina, a sve njene komponente se nalaze na takozvanoj GRAS listi, što znači da su bezbedne za ljudsku upotrebu i nemaju negativnog uticaja na životnu sredinu, navodi se u saopštenju i dodaje da prisustvo ovog zaštitnog sloja ne utiče na izgled ambalaže.
Ovogodišnje finaliste Banka je podržala i predstavljanjem na svojim komunikacionim kanalima, a pobednika, pored osvojene novčane nagrade, očekuje dugoročna savetodavna podrška, kao i prezentovanje rešenja u OTP Lab inovacionom hub-u matične OTP Grupe, kao i u investicionom fondu Portfolion.
OTP banka je najveći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga, navodi se u saopštenju i dodaje da je ona usmerena na inovacije i digitalizaciju svog poslovanja, koje omogućava klijentima nove pogodnosti sa fokusom na unapređenje digitalnog bankarstva i korisničkog iskustva.
Jedno od ključnih strateških usmerenja je zelena tranzicija, odnosno posvećenost održivom poslovanju i ekološkim projektima.
Zahvaljujući prisutnosti OTP banke u 91 gradu sa 184 ekspoziture, klijentima širom Srbije je dostupna široka lepeza proizvoda i usluga, kao i efikasan servis i ponude prilagođene njihovim konkretnim potrebama, dok je mreža od skoro 300 bankomata najveća u našoj zemlji, navode iz OTP banke.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.