logo transparend vojvodina uzivo

Osam fraza za postavljanje zdravih granica na poslu

Dugi radni sati, velika opterećenja, kratki rokovi, nesigurnost posla i nedostatak kontrole nad rasporedom mogu da učine da se osećate nesrećno i nezadovoljno svojim radnim okruženjem. Ako se to ne promeni, hronični stres na radnom mestu može da dovede do sagorevanja.
Psiholog Kortni Voren koja je završila Harvard tvrdi da je jedan od najboljih načina da se nosite sa stresorima je da postavite zdrave granice. Možda zvuči kao težak zadatak. Možda se brinete da ćete izgledati neprofesionalno. Ali postavljanje zdravih granica je ključno za mentalno zdravlje i oslobađanje od stresa.
Jednostavno rečeno, granice su očekivanja od odnosa.
Oni utvrđuju ko ste, šta ste spremni da uradite, a ne kako želite da se prema vama postupa i šta ćete učiniti ako neko prekrši ta očekivanja. Granice odražavaju vaše vrednosti kao osobe. Njihovo uspostavljanje pomaže vam da osetite pripadnost, kompetenciju, sigurnost, pravičnost i smisao u svom poslu.
Iako nemamo moć da sami menjamo druge ljude ili kulturu kompanije, komuniciranje naših granica promoviše zdravije profesionalno okruženje za sve. Evo osam fraza koje možete koristiti da biste danas počeli da postavljate jasne granice, piše CNBC Make It.
„Treba mi više vremena“
Postavljanje razumnih vremenskih rokova je korisno za upravljanje stresom. Kada se od vas zatraži da uradite zadatak ili projekat koji će zahtevati više vremena nego što je traženo, saopštite to što je pre moguće.
Ova granica postavlja očekivanje da ste oboje spremni da uradite ono što je potrebno i da vam je potrebno vreme da to uradite dobro.
„Nisam dostupan/a“
Utvrditi kada ste dostupni, a kada niste, takođe je ključno za smanjenje stresa. Ako nastavite da proveravate e-poštu u vezi sa poslom ili da primate pozive kada ste na odmoru ili bi trebalo da budete „van dužnosti“, to govori onima oko vas da ste uvek dostupni.
Postavljanje granice da ćete ponekad da budete nedostupni, jer će drugi aspekti vašeg života da imaju prioritet, ključno je za brigu o sebi.
„Treba mi pomoć“
Kada zadatak postane težak ili je van okvira onoga što znate kako da uradite, traženje pomoći je razumno i opravdano. Pomoć vam je potrebna da biste dobro obavili posao i jer vam je stalo do njega.
„Molim te, razgovaraj sa mnom s poštovanjem“
Neka radna okruženja mogu da budu toksična – bez podrške. Ali čak i u zdravim okruženjima, stres može da natera ljude da nenamerno govore bez poštovanja.
Ako se nađete u emocionalno uzavreloj situaciji koja se pretvara u napet trenutak, ili čak svađu, važno je postaviti granicu oko same komunikacije. Izjava da biste želeli da ljudi razgovaraju s vama s poštovanjem ili ćete otići, zdrava je granica koju treba postaviti u svakom odnosu.
„Imam predlog“
Kada se suočite sa situacijom koja ne ide dobro, jedan od načina da postavite granicu je da opišete svoja zapažanja i predložite alternativnu strategiju.
Na ovaj način saopštavate da vam se ne sviđa način na koji se rešava trenutna situacija, dok pokazujete proaktivan pristup rešavanju problema o tome kako da se nosite sa njom na način koji bi mogao da bude bolji.
„Osećam se potcenjeno“
Stres koji imate u vezi sa poslom je često povišen kada se vaš trud ne čini primećenim, priznatim ili cenjenim. Ako vam se to dešava, veoma je razumno razgovarati sa kolegama ili nadređenima o tome kako naporno radite, ali se osećate potcenjenim. Ovo postavlja očekivanje da kada mislite da radite odličan posao, važno vam je da to drugi priznaju.
„Ovo ne izgleda fer“
Percepcija nepravednog tretmana je ključni prediktor stresa na poslu i sagorevanja. Kada se čini da politika ili iskustvo ne izgledaju etički, direktno prenošenje vašeg iskustva ne samo da jasno pokazuje vašu perspektivu nepravednosti, već takođe stvara mehanizam za promene.
„Želim da budem više angažovan/na“
Angažovanje na poslu je suprotno od sagorevanja. To je deo radnog okruženja koje se čini kao dobro mesto za tebe. Ono uključuje razmišljanje da je vaša karijera smislena, da imate osećaj povezanosti sa kolegama i pozitivna osećanja prema svom poslu, ali i da ste cenjeni ili kompetentni u svojoj radnoj zajednici.
Kada se ne osećate angažovano na poslu, komunicirajte da želite da budete uključeniji i produktivniji član organizacije.

Pročitajte još:

Tagovi:

0 Komentari
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.