Opelom prešao 2.095 km sa 66 litara dizela

Mnogi ljudi to možda ne znaju, ali u svetu automobila postoje stručnjaci za takozvani “hajpermaling”, tehniku ​​vožnje za najefikasniji mogući način kako bi se postigla autonomija mnogo veća od one koju proizvođači inače propisuju.

Primer: pređenih 2095 kilometara s jednim 66-litarskim rezervoarom dizela.

Arhitekta ovog poduhvata je prošle godine bio Felix Egolf, istaknuto ime kada se govori o ovoj vrsti rekorda, a njegovo “oružje” za postizanje toga je Opel Insignia 1.5D.

Put koji je prešao je dug više od dve hiljade kilometara: počinje u Riselshajmu, domu Opela u Nemačkoj. Ideja je bila da kroz četiri dana prođe kroz Hamburg, Berlin, Lajpcig, Minhen i Mersburg, da bi se na kraju vratio na početnu tačku.

Na mestu polaska, rezervoar od 66 litara se puni do vrha i cilj je da prevali rutu samo s tim gorivom. Prema procenama, da bi mogla da prevali putovanje potrebno je bilo da Insignia ostvaruje realnu potrošnju od 3,5 l/100 km. Egolf smatra da je to moguće jer je uticaj koji vozač ima na potrošnju “veći nego što neki ljudi mogu da zamisle”.

Foto: Envato

“Svaki gram CO2 je važan. Ali jedna varijabla se retko uzima u obzir: vozač. Međutim, on ima osnovni uticaj na potrošnju goriva automobila, a time i indirektno na okolinu”, ističe Egolf.

Prvo stajanje je na 400 kilometara, a kazaljka se jedva pomerila: 3,6 l/100 km – zahvaljujući činjenici da se veći deo puta odvija autoputem i da je prosečna brzina 82,8 km/h. Drugi dan rekordi su vrlo slični, za 8 sati i 28 minuta je prešao još 700 kilometara, prosečno 84,8 km/h i potrošnjom od 3,6 l/100 km.

Trećeg dana obeleženog maglom i povremenim gužvama, Egolf se osvrće na veliki uticaj brzine na potrošnju, ističući da neko ko vozi 120 km/h može da potroši praktično duplo više nego neko ko vozi 90 km/h. Savet, za putovanje od 360 kilometara, prvi će to učiniti za tri sata, a drugi za četiri, ali prvi će na tom putu potrošiti 21,6 litara, a drugi samo 10,8, što je osetna razlika.

Na kraju trećeg dana prosek je 74,4 km/h, a potrošnja nepromenjena na 3,6 litara. Kazaljka rezervoara je na poslednjoj tački, ali na kraju Egolf u Insigniji stiže na cilj u Riselshajm, gde je četiri dana ranije napunio svoj rezervoar. Iz perspektive ovog čoveka i ove vožnje s ovim motorom još dugo po pitanju troškova i dometa neće biti ničeg toliko efkasnog osim – dizela.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.