Mnogi ljudi to možda ne znaju, ali u svetu automobila postoje stručnjaci za takozvani “hajpermaling”, tehniku vožnje za najefikasniji mogući način kako bi se postigla autonomija mnogo veća od one koju proizvođači inače propisuju.
Primer: pređenih 2095 kilometara s jednim 66-litarskim rezervoarom dizela.
Arhitekta ovog poduhvata je prošle godine bio Felix Egolf, istaknuto ime kada se govori o ovoj vrsti rekorda, a njegovo “oružje” za postizanje toga je Opel Insignia 1.5D.
Put koji je prešao je dug više od dve hiljade kilometara: počinje u Riselshajmu, domu Opela u Nemačkoj. Ideja je bila da kroz četiri dana prođe kroz Hamburg, Berlin, Lajpcig, Minhen i Mersburg, da bi se na kraju vratio na početnu tačku.
Na mestu polaska, rezervoar od 66 litara se puni do vrha i cilj je da prevali rutu samo s tim gorivom. Prema procenama, da bi mogla da prevali putovanje potrebno je bilo da Insignia ostvaruje realnu potrošnju od 3,5 l/100 km. Egolf smatra da je to moguće jer je uticaj koji vozač ima na potrošnju “veći nego što neki ljudi mogu da zamisle”.
“Svaki gram CO2 je važan. Ali jedna varijabla se retko uzima u obzir: vozač. Međutim, on ima osnovni uticaj na potrošnju goriva automobila, a time i indirektno na okolinu”, ističe Egolf.
Prvo stajanje je na 400 kilometara, a kazaljka se jedva pomerila: 3,6 l/100 km – zahvaljujući činjenici da se veći deo puta odvija autoputem i da je prosečna brzina 82,8 km/h. Drugi dan rekordi su vrlo slični, za 8 sati i 28 minuta je prešao još 700 kilometara, prosečno 84,8 km/h i potrošnjom od 3,6 l/100 km.
Trećeg dana obeleženog maglom i povremenim gužvama, Egolf se osvrće na veliki uticaj brzine na potrošnju, ističući da neko ko vozi 120 km/h može da potroši praktično duplo više nego neko ko vozi 90 km/h. Savet, za putovanje od 360 kilometara, prvi će to učiniti za tri sata, a drugi za četiri, ali prvi će na tom putu potrošiti 21,6 litara, a drugi samo 10,8, što je osetna razlika.
Na kraju trećeg dana prosek je 74,4 km/h, a potrošnja nepromenjena na 3,6 litara. Kazaljka rezervoara je na poslednjoj tački, ali na kraju Egolf u Insigniji stiže na cilj u Riselshajm, gde je četiri dana ranije napunio svoj rezervoar. Iz perspektive ovog čoveka i ove vožnje s ovim motorom još dugo po pitanju troškova i dometa neće biti ničeg toliko efkasnog osim – dizela.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.