Idealan porodični automobil, šarmantan drugi auto sa praktičnim prtljažnikom ili sportski kupe – porodica Kadett C imala je mnogo lica od 1973. do 1979.
Serija modela koja je bila popularna među generacijama kupaca pre Astre zvala se Kadett. Jedan čuveni Kadett upravo je proslavio 50. rođendan: pre tačno pola veka lansirana je treća posleratna generacija kompaktnog bestselera ovog brenda, Opel Kadett C – i bila je raznovrsnija nego skoro svi prethodni modeli.
Idealan porodični automobil, šarmantan drugi auto sa praktičnim prtljažnikom ili sportski kupe – porodica Kadett C imala je mnogo lica od 1973. do 1979.
Kadett C sa pogonom na zadnje točkove pojavio se u kasno leto 1973. sa jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom sa dvostrukim poprečnim ramenima.
Prepoznatljive karakteristike dizajna uključuju ravnu rešetku hladnjaka i poklopac motora sa prepoznatljivim naborom karakterističnim za brend.
“Kadett ne samo da vozi izuzetno dobro, već je i solidno izgrađen i dovršen. Zahteva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu”, napisali su stručnjaci za testiranje automobila časopisa Auto motor und sport.
Kupci su imali širok izbor i mogli su da pronađu pravu Kadett verziju za svačiji ukus. Treća generacija ovog modela je prvobitno bila dostupna kao sedan sa 2 ili 4 vrata u standardnoj i luksuznoj verziji, kao karavan sa 3 ili 5 vrata i kao kupe.
Uslediće još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao globalni model. Ne samo da se pravio u Nemačkoj, već je izrađivan i kao Vauxhall Chevette u Velikoj Britaniji.
Pored toga, proizvodio se i u Aziji, Australiji i Severnoj i Južnoj Americi, sa malo izmenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uslovima.
U Nemačkoj su pogon u početku obezbeđivali efikasni 1.2-litarski motori sa 38 kW/52 KS i 44 kW/60 KS.
Početkom 1975. godine uveden je ekonomičan 1.0-litarski benzinski agregat snage 30 kW/40 KS.
Sa sportskim modelom GT/E sa 77 kW/105 KS predstavljenim na Sajmu u Frankfurtu 1975. godine, Opel je nastavio tradiciju modela Rallye Kadett.
Kada je generacija C počela da se proizvodi 1973. godine, to je bio i prvi Kadett koji je imao sigurnosne pojaseve u tri tačke na prednjim sedištima, pričvršćene za B stub na vrhu i dnu i za zatezač pojasa.
Bila je to sigurnosna funkcija koja spašava živote i koja je, zahvaljujući jednostavnom rukovanju jednom rukom, povećala prijemčivost sigurnosnih pojaseva među mnogima koji ih nisu voleli.
Sva dugmad i prekidači su bili lako dostupni, čak i sa vezanim pojasom, a instrumenti su bili laki za čitanje, što se u to vreme baš i nije podrazumevalo.
Najveća tehnička inovacija Kadetta C bilo je prednje vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije.
Razmak između prednjih točkova bio je 20 mm veći od svog prethodnika kako bi se dodatno poboljšalo upravljanje.
Dodatno razvijena zadnja osovina je savršeno usklađena, doprinoseći neutralnom upravljanju i visokom nivou aktivne bezbednosti.
Karakteristike kao što su prednje i zadnje zone gužvanja i putnički prostor kao “sigurnosna ćelija” smanjile su rizik od povreda u slučaju sudara.
Stoga nije bilo iznenađujuće što je Kadett C korišćen kao osnova za bezbednosno test vozilo OSV 40 iz 1974. Stabilne uzdužne i poprečne grede, kao i ojačana vrata i pragovi, štitili su putnike u slučaju sudara ili prevrtanja.
Vozilo je dizajnirano da izdrži čeoni sudar sa čvrstom barijerom pri 65 km/h, što je ekvivalentno udaru pri 40 mph – otuda i broj 40 u nazivu.
Sa ovim prototipom sličnim proizvodnim modelima, Opel je pokazao da se optimalna pasivna bezbednost može postići ne samo kod velikih i teških vozila, već i kod kompaktnih, lakših automobila.
Vozilo OSV 40 bilo je teško samo 960 kilograma. Iskustvo stečeno tokom rada na razvoju i testiranju vozila OSV 40 primenjeno je na različite naredne serijske modele.
Kada je Kadett GT/E proslavio svoju premijeru na Sajmu u Frankfurtu 1975. godine, Opel je dokazao da treća generacija Kadetta nije samo bezbedna, već može biti i sportska.
Njegov 1.9-litarski motor sa Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva proizvodio je 77 kW/105 KS. Sa približnom težinom od samo 900 kilograma, mogao je da dostigne maksimalnu brzinu od 184 km/h.
Mišljenja o njegovom dizajnu bila su podeljena, a posebno je oduševio ljubitelje moto trka: iznad linije pojasa GT/E je bio jarko žut, a ispod ofarban u crno.
GT/E nisu samo sanjali mladi; od 1976. godine za njegovim volanom našli su se i poznati iskusni vozači Opela koji će uskoro pisati istoriju automobilskih trka.
Valter Rerl i Rauno Altonen postigli su uspeh sa GT/E modelom od 165 kW/225 KS na relijima u Monte Karlu i Portugalu. Osim toga, Rerl i Johen Berger zauzeli su fantastično četvrto mesto na trci u Monte Karlu, a Opel je osvojio drugo mesto u ukupnoj klasifikaciji brendova.
Opel je 1976. ponudio Kadett za drugačiju vrstu uživanja u vožnji. U verziji Kadett Aero vozač i putnici mogli su pustiti da im vetar nosi kosu i “krstariti” putevima.
Kadett Aero, koji je proizveo Baur, stručnjak za karoserije iz Stuttgarta, bio je kabriolet sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivim zadnjim staklom.
Aero je time spojio nekoliko automobila u jednom: kabriolet, automobil za odmor i porodično vozilo, kao i svestrano vozilo za gradski i prigradski saobraćaj.
Danas se smatra legendarnim klasikom koji privlači pažnju na brojnim reli trkama oldtajmera.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.