logo transparend vojvodina uzivo

Oldtajmer Somborca procenjen na skoro 200.000 evra

Jedna od najvećih izložbi vozila oldtajmera, budimpšetanski „Oldtajmer šou“, nije protekao bez učesnika iz Srbije, pa je tako i Sombor imao svog predstavnika, zahvaljujući organizaciji Saveza klubova istorijskih vozila Srbije.

Naime, u četvoročlanoj ekipi srpskih ljubitelja starovremenskih vozila našao se, svojim vozilom „Pežo 204 “ proizvedenim 1973. godine i Dragan Bokun, ovdašnjoj javnosti poznat kao dugogodišnji organizator okupljanja oldtajmer vozila u Somboru.

– Jedna od najvećih izložbi istorijskih vozila u ovom delu Evrope je održana u tri hale na staroj peštanskoj ranžirnoj stanici, pa je bio nesvakidašnji doživljaj gledati oldtajmere u ambijentu još starijih parnih i dizel lokomotiva i putničkih vagona koji se na ovom mestu ne samo izlažu i restauriraju, već i funkcionišu laganom vožnjom po šinama stanice kao turistička atrakcija.

–  Imali smo privilegiju da naša vozila izložimo u glavnoj hali, pored fenomenalnih eksponata poput „Bugatija“ čija se vrednost procenjuje na blizu dva miliona evra ili vremešnih vozila „Ford A“ i „Ford T“ koja imaju drvene točkove – svedoči Bokun, zaljubljenik u istoriju auto –industrije koji je, mada decenijama jedan od najcenjenijih automehaničara u Somboru, po obrazovanju ujedno i profesor istorije.

Predstavnici Srbije su se, pored Bokunovim „Pežoom“, na ovoj smotri predstavili i ponosom nekadašnje Jugoslavije, popularnim „Fićom“, odnosno vozilom „Zastava 750“, ali i retkim primerkom francuskog kabrioleta „Reno karavela“. A nije nedostajalo ni dvotočkaša.

– Naš prijatelj, veliki zaljubljenik u motocikle „Tomos“, Karolj Kenjereš, predstavio je svoje „ljubimce“, a poseduje najveću kolekciju motora ovog proizvođača. Pažnju posetilaca našeg izložbenog prostora je privukao i jugoslovenski vojni „BMW R-67“, jedini takav sačuvani primerak u Srbiji, kao i verzija popularnog skutera „Vespa“ koju je izradio, u varijanti sa prikolicom, nemački „NSU“ – prenosi svoje utiske sa ove smotre oldtajmera Dragan Bokun, uz napomenu da mađarski ljubitelji istorijskih vozila poseban afinitet imaju prema glomaznim američkim vozilima poput „Kadilaka“, „Forda“ ili „Ševroleta“.

On kaže da su zanimljiv nastup imali i oldtajmeraši iz Češke i Slovačke, pošto je taj hobi kod njih na izuzetno visokom nivou.

– Mene je posebno impresionirao futuristički izgled jedinog proizvedenog prototipa „Škoda Karosa 440“, kraj kojeg je aktuelni vlasnik izložio i, u njegovoj režiji napravljeni, model istovetnog dečijeg automobila. – veli naš sagovornik, uz konstataciju da je ova izložba mogla da posluži i kao nauk ljubiteljima istorijskih vozila u Srbiji, da se mora daleko ozbiljnije pristupati restauraciji oldtajmera ukoliko njihovi vlasnici žele da postižu cene poput one od čak 175.000 evra, koliko je tražio vlasnik kabrioleta „Mercedes 220 SE“.

To je, kaže, bila i jedina javno objavljena cena, a samo može zamisliti na koliko se procenjuju besprekorni modeli poput „Poršea 550 Spajder“, poznatog kao automobil u kakvom je poginula holivudska filmska ikona Džejms Din.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

0 Komentari
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.