Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova je dobila informaciju od ACEM-a (Asocijacija proizvođača motocikala Evrope) da je, tokom prvog polugodišta 2025. godine, došlo do očekivanog pada prodaje dvotočkaša u Evropi.
Naime, registracije novih motocikala na pet najvećih evropskih tržišta (Francuska, Nemačka, Italija, Španija i Velika Britanija) dostigle su 542.361 jedinica tokom prvih šest meseci 2025. godine, prenela je Asocijacija.
Ovo predstavlja smanjenje od približno -11,3 odsto u poređenju sa 2024. godinom (611.145 jedinica).
Obim registracija motocikala povećan je u Španiji (111.363 jedinice, +5,0 odsto u odnosu na prethodnu godinu), dok se u drugim zemljama tržište generalno smanjilo: u Italiji (195.025 jedinica, -4,2 odsto), Francuskoj (98.499 jedinica, -14,8 odsto), Velikoj Britaniji (47.464 jedinice, -19,8 odsto) i u Nemačkoj (90.010 jedinica, -29 odsto).
Registracije mopeda dostigle su ukupan obim od 68.690 jedinica na šest evropskih tržišta mopeda koje prati ACEM ( Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Holandija i Španija).
Ovaj obim registracija mopeda predstavlja smanjenje od -19,2 odsto u poređenju sa prošlom godinom (84.974 jedinica). Sva tržišta imaju očekivan pad, a slede Španija (5.628, minus dva odsto), Nemačka (8.333 jedinica, -5,9 odsto), Belgija (13.304 jedinica, -9,7 odsto), Holandija (13.199 jedinica, -17,4 odsto), Francuska (21.607 jedinica -27,7 odsto) i Italija (6.619 jedinica, -32,4 odsto).
Dobri poznavaoci prilika na evropskom tržištu dvotočkaša nisu iznenađeni ovim padom prodaje, a zašto je ovaj minus bio i očekivan, i zašto nema „panike“ kod proizvođača dvotočkaša Evrope, objašnjava generalni sekretar ACEM Antonio Perlot.
„Prva polovina 2025. godine potvrđuje očekivano prilagođavanje tržišta nakon prelaska na Evro 5+, sa padom ukupnog obima registracija na nekoliko ključnih evropskih tržišta. Uprkos ovom kratkoročnom padu, motocikli ostaju popularan izbor za individualnu mobilnost u mnogim delovima Evrope. Kako transportni sektor Evrope prolazi kroz duboku transformaciju, neophodno je da vozila L kategorije budu u potpunosti prepoznata i podržana kao sastavni deo budućeg miksa mobilnosti. Ova vozila nude fleksibilna, efikasna i održiva rešenja za zadovoljavanje različitih potreba za mobilnošu. Evropski donosioci odluka moraju nastaviti da podržavaju konkurentnost sektora integrišući vozila L kategorije u buduće okvire transportne politike i dugoročne strategije građana.“ zaključuje Antonio Perlot, generalni sekretar ACEM.