Obrada kočionih diskova – da ili ne?

Kako odlučiti da li se više isplati obrada starih ili kupovina novih diskova? U nekim situacijama je to teška odluka, a u nekim nema dileme

Danas novi diskovi nisu skupi, ali uvek ostaje problem kvaliteta. Za mnoge modele automobila mogu da se nabave veoma jeftini novi diskovi. Toliko jeftini da se obrada starih jednostavno ne isplati.

Naravno, nije sve tako jednostavno, a sajt Polovni automobili detaljno objašnjava.

Svaki disk ima minimalnu debljinu, a ukoliko je već suviše blizu tom minimumu, onda nema svrhe obrađivati ga, već je jedino rešenje kupovina novog diska.

Jednostavno, ukoliko vaš automobil ima kvalitetne i skupe diskove koji još uvek imaju dovoljno „mesa“, obrada se definitivno isplati.

Sa druge strane, ako planirate da kupite nove jeftine diskove za mali gradski auto, obrada starih se verovatno neće finansijski isplatiti.

Kako proveriti debljinu diskova?

Debljinu diskova možete da proverite sami ukoliko imate šubler i ukoliko umete pravilno da ga koristite. Podrazumeva se da morate da znate podatak o minimalnoj debljini diskova.

Proveru možete da obavite i u nekom servisu.

Kako da znam koja je minimalna debljina diska?

Taj podatak može da piše u knjizi koju ste dobili uz automobil. Ukoliko tu knjigu nemate, ili je napisana na vama nerazumljivom jeziku, možete da proverite u nekom od servisa koji se bave obradom diskova.

Koliko košta obrada diskova?

Razgovarali smo sa stručnjacima iz servisa „Japan Shop Co“ u kojem može da se obavi obrada diskova. Prvo smo postavili pitanje koje interesuje najveći broj vozača.

Koliko košta obrada diskova? Dobijamo odgovor:

„Cena obrade diskova zavisi od više faktora, kao što su prečnik diska, model automobila, vrsta diska… Uglavnom, cena se kreće okvirno od 3.000 pa do 10.000 dinara. Najskuplji diskovi za obradu su oni kod sportskih automobila sa ekstremno visokim performansama, kao što su npr. Audi RS6, BMW M5 i slično“.

Pitamo da li nam cena novih diskova kod ovakvih automobila objašnjava i onu dilemu: „Zašto bih obrađivao diskove ako mogu da kupim nove za 2.000-3.000 dinara?“

Kažu nam da nije samo problem u ceni obrade diskova, već i u dodatnim troškovima koje čini zamena diskova, odnosno „ruke“.

U ovom servisu se obrada diskova obavlja na samom vozilu – dakle, bez skidanja diskova.

Naravno, ako se nekome trese auto pri kočenju, pa treba ispitati glavčine točkova ili neke druge elemente, diskovi se skidaju, ali to je već druga tema.

Da li obrada diskova može da reši problem sa „ovalnošću“ diskova na tehničkim pregledima?

U „Japan Shop Co“ objašnjavaju da mnogi vozači dolaze kod njih na obradu diskova upravo kada zbog tog problema ne prođu tehnički pregled.

Kažu da kada obrade diskove i kada se zamene pločice, da na tehničkom pregledu ne bi smelo da bude problema.

Naglašavaju da se kod nekih automobila taj problem sa ovalnošću diska dešava upravo zbog glavčine točka. Ali isto tako kažu da kada se disk obradi prema glavčini točka da to rešava problem.

Na pitanje zbog kakvih simptoma ljudi najviše dolaze na obradu diskova, odgovaraju:

Vozači najčešće u ovaj servis dolaze na redovne zamene kočionih pločica, a skoro svi žele da kada menjaju pločice da im se obrade i diskovi, jer su shvatili da je to najbolje za njihov automobil.

Ako su novi diskovi toliko jeftini, zašto bi ih neko obrađivao?

Ponavljamo – suština je u tome da se ova operacija nekome isplati, a nekome se ne isplati.

Obično se isplati vozačima koji imaju snažne, sportske i teške automobile, a koji pritom žele da zadrže svoje kvaitetne i skupe diskove ukoliko su se iskrivili ali je još uvek moguće da se sačuvaju.

Da li mogu da se obrađuju sve vrste diskova – i sa rupama i kanalima?

Da, sve vrste diskova mogu da se obrađuju, bez obzira na to da li na sebi imaju rupe i/ili kanale, ukoliko su izrađeni od metala. Karbon-keramički diskovi koji mogu da se nađu na skupim sportskim ili generalno veoma snažnim automobilima su potpuno druga priča.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.