Objavljeno septembarsko izdanje “Biznis barometra privrede Vojvodine”: Vojvođanski privrednici pred izazovima inovacija i širenja tržišta

Razvojna agencija Vojvodine (RAV) objavila je septembarsko izdanje “Biznis barometra privrede Vojvodine” – istraživanja koje prati i analizira poslovnu klimu u regionu. Ovo 57. po redu istraživanje sprovedeno je među 137 preduzeća različitih veličina i delatnosti, s ciljem da se stekne uvid u aktuelno stanje privrede, očekivanja preduzetnika, kao i izazove sa kojima se suočavaju.

Centralna tema u istraživanju bila je upravljanje razvojem preduzeća. Rezultati istraživanja pokazali su da, uprkos rastućim izazovima poput nedostatka kvalifikovane radne snage i rasta troškova, privrednici u Vojvodini zadržavaju pozitivan poslovni stav, sa optimizmom u sektorima poljoprivrede i stručnih usluga. Dok prerađivačka industrija i građevinarstvo beleže rast, suočavaju se sa značajnim izazovima koji utiču na njihovu profitabilnost.

Prerađivačka industrija, jedan od ključnih pokretača privrede Vojvodine, beleži stabilan rast, ali se suočava sa problemima poput nedostatka kvalifikovane radne snage i rastućih troškova proizvodnje. Ipak, mnoge kompanije u ovom sektoru planiraju nastavak ulaganja u modernizaciju opreme kako bi zadržale konkurentnost na tržištu.

Sektor građevinarstva je, s druge strane, podeljen kada je reč o očekivanjima. Neke kompanije beleže porast aktivnosti zbog novih infrastrukturnih i stambenih projekata, dok druge ističu probleme sa nedostatkom radne snage i rastom cena građevinskog materijala, što značajno utiče na profitabilnost.

Ispitanici iz sektora stručne, naučne i inovativne delatnosti izrazili supozitivan stav prema svojim poslovnim performansama. U proteklih šest meseci, preduzeća su beležila rast saradnje sa stranim klijentima, što dodatno ohrabruje njihova očekivanja za budućnost. U planovima su nastavak ulaganja u inovacije i unapređenje kvaliteta proizvoda, a očekivanja su usmerena ka povećanju broja zaposlenih i obima poslovanja.

Sektor informisanja i komunikacija beleži negativne trendove, s tim da se ispitanici suočavaju s teškoćama u ostvarivanju očekivanih rezultata. Saradnja sa stranim klijentima je bila pozitivna, ali ukupne performanse ne ispunjavaju postavljene ciljeve. Ipak, privrednici iz ovog sektora ostaju optimistični, s planovima za poboljšanje poslovanja i rasta u narednom periodu.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.