Novosadski noćni bazar – od ideje do realizacije

NOVI SAD – Svakog prvog petka u mesecu od 18-24 h novosađani imaju priliku da uživaju u originalnim proizvodima malih proizvođača. S obzirom na to se manifestacija pokazala kao veoma uspešna i da je prisutno interesovanje izlagača iz cele Srbije, potpuno je bilo logično da se događaj proširi do drugih gradova u Vojvodini i u Beograd.

Novosadski noćni bazar je manifestacija koja se već pet godina uspešno održava. Započela je kao projekat entuzijasta, sa ciljem da pomogne malim preduzetnicima na lokalnom nivou, ali se vremenom proširila sa teritorije Novog Sada, na druge gradove Vojvodine, kao i Beograda.

Na jednom mestu se okupljaju proizvođači raznih domaćih gastronomskih delicija (sirevi, suhomesnati proizvodi, med, domaće testenine, kolači…), vrhunskog vina, rakije, zanatskog piva, raznih unikatnih rukotvorina, nakita i aksesoara, prirodne kozmetike, obuće i odeće, nameštaja. I ne samo to. Bazar nije samo mesto gde se kupuje, već je uz dobru muziku odličan provod zagarantovan.

Kako je nastala ideja o Novosadskom noćnom bazaru

Idejni tvorac Marija Radojičić, koja je i sama mali proizvođač, zajedno sa svojom porodicom osnovala je brend „Friških jazačkih sireva“. Njen deo posla je organizacija posla, plasmana sira i brending, ali nije se zadržala u okvirima firme, već je imala veliku ideju pružanja otpora globalizaciji i u to da su manji prerađivački kapaciteti i porodični poslovi veoma značajni. S obzirom na to da je prepoznala potencijal u umrežavanju preduzetnika kupila je licencu za seriju događaja Business Cafe pod čijim okriljem se okupljaju preduzetnici iz različitih sfera i međusobno povezuju, u cilju boljeg plasmana robe i boljeg markentiškog pozicioniranja. Iz svega toga je nastao događaj Trg preduzetništva na kojem se plasirala roba i takođe vršena edukacija o preduzetništvu. Iz ovog događaja se izrodio i Novosadski noćni bazar.

S obzirom na to da je od strane posetilaca ovaj događaj prepoznat kao nešto što vraća duh Novog Sada organizatorima je to samo bio vetar u leđa i dobar podstrek da nastave dalje i da znaju da rade dobru stvar.

Kako su izgledale prve manifestacije

Kada je na Ribljoj pijaci u Novom Sadu otvoren prvi Novosadski noćni bazar ideja je bila da se na jednom mestu okupe izlagači koji su posebni i drugačiji. Na prvom noćnom bazaru preko 150 izlagača ponudilo je svoje proizvode koji je za neke bio hobi ili dopunski posao, ali za neke i proizvodnja koja je predstavljala glavni izvor prihoda. Specifičnost je u tome što su svi proizvodi originalni i potpuno drugačiji od drugih, organska hrana, pića, umetnička dela, nakit…

Iako je očekivanje organizatora bilo da se sledeći bazar održi tek nakon nekoliko meseci, naredni je održan već nakon mesec dana sa mnogo većim interesovanjem, kako kod izlagača, tako i kod posetilaca.
Na jednom mestu se okupljaju mali proizvođači i umetnici koji na jednom mestu promovišu svoje proizvode, a posetioci u večernjim satima mogu da obraduju sebe ili drage osobe unikatnim i ručno rađenim proizvodima, uživaju u gastronomskim specijalitetima, ali i da se dobro zabave uz muziku svakog prvog petka u mesecu.

Bazar i van granica Novog Sada

Kako je na noćnim bazarima pružena šansa svima da predstave svoje proizvode, bez obzira na to odakle su proizvođači, potpuno je bilo prirodno da se događaj proširi i Van granica Novog Sada. Zrenjanin, Inđija, Ruma, Beška, Vrdnik, Temerin, pa čak i Beograd, za sada su gradovi koji imaju privilegiju da uživaju i okupljaju se na na ovoj manifestaciji.

Najbolji deo priče je što se proizvodi kupuju direktno od proizvođača i da u razgovoru sa njima saznate kako je proizvod nastao, a od pričljivijih možete da saznate i detaljniju priču kako su počeli, u čemu je specifičnost onoga što nude na tezgama.

Mali proizvođači ulažu sve u svoje proizvode i prave ih sa puno ljubavi što se može videti i osetiti na svakoj tezgi, stoga nije ni čudo što je veoma jaka konkurencija kada treba da se odabere najlepša tezga.
Organizatori ističu da kroz decentralizaciju pokušavaju da dođu do svih lokalnih samouprava gde bi se svojim proizvodima predstavili lokalni izlagači iz cele Srbije bez nameta i uslovljavanje velikih marketa i trgovinskih lanaca.

Veliko interesovanje izlagača

Na prvim događajima koji su organizovani bilo je prisutno oko 150 izlagača po događaju, a danas nakon jubilarnih 40 uspešno održanih noćnih bazara prisutno je i do 330 malih proizvođača. S obzirom na to da prostor ne može da isprati interesovanje izlagača, prisutne su čak i liste čekanja za sve one koji bi želeli da se predstave na noćnom bazaru. Do sada je više od 1500 izlagača imalo mogućnost da prezentuje svoje proizvode i ponude kupcima, kojih je prisutno čak preko 4000 po događaju, a ukupan broj posetilaca do sada već premašuje brojku od 125.000.

Kako interesovanje za događaj stalno raste nadamo se da ćemo još dugo moći da uživamo u „bazarenju“ u Novom Sadu, ali i da će se duh Novog Sada proširiti ne samo na gradove u Vojvodini, već i širom Srbije.

Pročitajte još:

 Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.