Novosadska Klisa imaće u budućnosti industrijsku zonu sa trkačkom stazom

NOVI SAD – Nedavno usvojeni Generalni urbanistički plan do 2030. godine predviđa da se Klisa sa okolinom prvenstveno razvija kao industrijska i poslovna zona, uz zadržavanje porodičnog stanovanja.
Većina privrednih investicija trebalo bi da bude upravo u zoni severno od kanala Dunav-Tisa-Dunav do auto-puta Beograd – Subotica. Dok će se u ostatku Novog Sada u većoj meri zidati zgrade, Klisa, Vidovdansko naselje i Mali Beograd će okruživati hale i fabrike.
Ipak, u ovom delu grada, prema GUP-u do 2030. godine, nalaze se i komunalni objekti važni za čitav Novi Sad, kao što su deponija i rezervna lokacija za prečistač otpadnih voda.
Gradska deponija, koja bi narednih godina trebalo da postane regionalna deponija sa uređenim sistemima za separaciju otpada, spalionicom i drugim sadržajima, značajno je proširena dodavanjem više desetina hektara. Dodati hektari i ranije su bili pominjani kao prostor za proširenje deponije, a isto se odnosi i na okolnu zonu zaštitnog zelenila.
Ti prostori su sada, ali i godinama unazad, zapravo kvadratni kilometri livada i njiva presečenih melioracionim kanalima koji su potpuno zagađeni otpadnim vodama sa deponije. Uređenjem regionalne deponije trebalo bi da se spreči njihovo dalje zagađenje. Prostor deponije će pokrivati više od 111 hektara.
Novim GUP-om se sugeriše da prečistač bude kod “Pobede” u Petrovaradinu, a kao rezervna varijanta ostavljena je lokacija u radnoj zoni Sever IV, koja se nalazi nedaleko od auto-puta. Ovaj prostor će verovatno i u budućim planovima ostati rezervisan za ovu namenu, ukoliko Novom Sadu bude imao potrebe za izgradnju još jednog ovakvog postrojenja.
Javne službe, sport, zelenilo
Od javnih službi zadržane su lokacije koje su ostavljene za pet vrtića na Klisi, dve osnovne i jednu srednju školu. Svi ovi objekti se već dugo nalaze u urbanističkim planovima, a za sada nema nagoveštaja da će se i graditi. Osim toga, radilo bi se i na proširenju kulturnih stanica, što je projekat koji se odvija i u drugim delovima grada. Kao i u ranijem GUP-u, izdvojen je prostor za izgradnju zdravstvenih i socijalnih ustanova.
Prostor za sport će biti razvijan na lokaciji sadašnjeg Strelišta uz dogradnju i proširenje kapaciteta kako bi mogao simultano da se odvija veći broj takmičenja iz streljaštva. Južno od Šangaja, neposredno pre obale Dunava, ostavljen je prostor za trkačku stazu za auto-moto sport sa poligonom za obuku vozača. Inače, ranije je prostor za karting stazu bio planiran uz gradsku deponiju neposredno pre Kaćke petlje.
Tokom javnog uvida u nacrt GUP-a do 2030. godine bio je predviđen i Sportski centar Veliki rit, koji je bio ucrtan u blizini deponije, ali ga u finalnoj verziji urbanističkog plana nema. Ovaj prostor, koji je trenutno uglavnom močvarno zemljište, ostatak onoga što se zvalo Veliki rit, u novom GUP-u definiše se kao park.
Kada su u pitanju zelene površine, ono što je vidljivo jeste da je u odnosu na prethodni GUP docrtano više desetina hektara zelenila, proširenjem plana na delove oko auto-puta koji ranije nisu bili u obuhvatu plana.
U pitanju su lokacije kod deponije i pretežno šumovitog prostora prema Kaću. Aktivisti su tokom rasprava ukazivali na to da je vlast veštački povećala procenat zelenila, dodajući hektare koji nisu bili u obuhvatu plana, na osnovu čega je isticala da će Novi Sad imati sve više zelenila.
Saobraćaj i opštegradski centri
Saobraćajna mreža nije mnogo promenjena. I dalje se planira gradnja dodatne železničke mreže, jer se širi industrijska zona, ali je iz plana obrisana saobraćajnica koja je trebalo da ide od Bulevara Evrope ka kanalu DTD i dalje prema Bačkoj Palanci.
Saobraćajnica je trebalo da ide preko Gornjih livada, gde ni danas nema nikakvih stambenih objekata. Nema objašnjenja zašto je ova saobraćajnica izbrisana iz plana.
U GUP-u se radna zona Sever IV pominje kao prostor na kojem je moguć dalje razvoj, s obzirom na to da je njen najveći deo ostao neizgrađen. Urbanisti očekuju da će se nastaviti uređenje ove lokacije i njeno pretvaranje u industrijsku i poslovnu zonu.
Zona opštegradskih centara proširena je gotovo duž celog Temerinskog puta, kao i uz Bulevar Evrope, u delu koji od industrijske zone ide ka auto-putu. Poslovanje je od ranije predviđeno i uz veći deo Sentandrejskog puta i saobraćajnica ka Zrenjaninu. Uz ove saobraćajnice će se zadržati porodično stanovanje uz mogućnost razvoja poslovnih aktivnosti iz domena trgovine, zanatstva i ugostiteljstva.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.