Novi Sad uskoro bogatiji za peti most: Pogledajte kako teku radovi – sledeće godine se očekuje otvaranje

NOVI SAD – Napreduju radovi na izgradnji petog mosta koji spaja Ratno ostrvo i Petrovaradin, a koji je poznatiji kao „Fruškogorski most“, jer je deo projekta Fruškogorskog koridora, kako prenosi NS uživo.

Peti novosadski most je ključni infrastrukturni projekat za Novi Sad i Vojvodinu — najsnažniji doprinos rasterećenju saobraćaja, razvoju regiona i povezivanju sa auto-putevima i brzim saobraćajnicama. Sagrađen je po planu, sa jakim finansijskim i tehničkim podrškom, i sa završetkom u vidnom roku, do oktobra 2026. godine, prema rečima predsednika Vučića.

Most će povezivati Petrovaradin sa severnom zonom grada (Industrial Zone Sever IV / Kać), služeći kao obilaznica koja rasterećuje gradske komunikacije, posebno teretni saobraćaj.

Prema najnovijim informacijama, radovi na petom novosadskom mostu teku planiranom dinamikom, a dokle su stigli pogledajte na fotografijama ispod.

Tri glavna stuba (stubna nosača) već su izgrađena i aktivno se radi na spajanju rasponskih segmenata mosta.Sa obe strane reke postavljene su velike betonske ploče (segmenti konstrukcije), koje se polako šire ka sredini Dunava. Na srednjem stubu (iz Dunava), vidi se da su radnici aktivni na obe strane, a kablovi (kosnici) su već razapeti na nekoliko segmenata – što potvrđuje da su piloni funkcionalni i da se radi na „zatezanju“ strukture.

Na levoj, petrovaradinskoj strani, već je kompletiran pristupni deo konstrukcije, sa jasno vidljivim platformama, i počelo je formiranje spoja sa glavnim rasponom.

Na desnoj, industrijskoj strani, pristupna konstrukcija napreduje paralelno, ali je nekoliko faza iza — verovatno zbog dubljeg korita i kompleksnije geologije.

Dakle, stubovi i piloni su kompletirani.Glavni rasponski segmenti mosta (iznad reke) su izgrađeni više od pola — ostaje spajanje sredine, što je najzahtevniji deo.Radovi su vizuelno prešli 70 % fizičke gotovosti, što je u skladu sa izjavama zvaničnika iz jula 2025.

Foto: Pavle Pejić

Dimenzije i konstrukcija

Ukupna dužina (sa prilazima): oko 1 663 do 1 765 m, od kojih glavni rasponski segment preko Dunava iznosi 505,75 m.
Širina mosta: između 25 i 28 m, uključuje četiri saobraćajne trake, kao i biciklističke i pešačke staze širine po 2 m.
Konstrukcija: most nosi sistem kosih zatega (kablova) sa prenapregnutim betonskim gredama promenljivog preseka, oslonjenim na dvostruke pilone visine oko 25 m, ukorenjene na 37 šipova prečnika cca 1,5 m i dužine oko 37 m svaki.

Finansiranje

Projekat je od strateškog značaja – deo je Fruškogorskog koridora ukupne vrednosti od oko 600 miliona evra.Sama vrednost mosta (sa pristupnim objektima) iznosi oko 114 miliona evra ili oko 12 milijardi dinara. Radove izvodi kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), sa kreditnim aranžmanom kreditne institucije iz Kine.

Zašto je most važan?

Postaće glavna trasa za tranzitni saobraćaj oko Petrovaradina, povezujući auto‑puteve E70 i E75. Omogućiće brži prolazak tranzitnih vozila, smanjiće opterećenje Mosta Slobode za oko 40 % i Petrovaradinske Duge za oko 50 %.
Osim saobraćajnih koristi, donosi i smanjenje urbanih gužvi i emisije CO₂, te bolje logističke veze prema Zrenjaninu, Šapcu, Rumi i Beogradu.

Foto: Pavle Pejić

Paralelno se rade 2 mosta u Novom Sadu
Pored gore pomenutog „Fruškogorskog mosta“, paralelno se radi i četvrti most u Novom Sadu (poznat i kao “Kineski most”). Projektovana dužina: ~2 600 m (880 m nad Dunavom + 1 320 m viaduktima), širina: ~29,4 m sa 4 trake i biciklističkim/pešačkim stazama.

Uskoro se očekuje i početak radova na izgradnji pešačko-biciklističkog mosta u Novom Sadu.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: