Snižavanje ograničenja brzine na autoputevima bi rešilo dva problema odjednom. Ali da li će ljudi pristati na to?
Francuska traži način da uštedi energiju, koja je svakim danom sve skuplja i sve češće tema razgovora svetskih moćnika o problemima s dostupnošću sirovina potrebnih za njenu proizvodnju. Francuzi, pozivajući se na podatke Međunarodne agencije za energiju, ukazuju da bi smanjenje maksimalne brzine na autoputevima širom sveta za 10 km/h uštedelo 290.000 barela nafte dnevno, ako se ograničenje odnosi samo na putnička vozila.
Dodamo li i kamione, uštedećemo još 140.000 barela dnevno.
Prošle godine uredništvo je sprovelo test koji je pokazao da je smanjenje brzine sa 130 na 120 km/h u stvarnim uslovima produžilo putovanje za samo 4 minuta, a ujedno je doprinelo smanjenju potrošnje goriva testnog Renault Meganea za 14 posto.
Nemačka bi mogla da ide i dalje po pitanju ograničenja brzine
Organizacija Deutsche Umwelthilfe predlaže da se maksimalna brzina na autoputevima smanji na 100 km/h. Ovaj put, međutim, nije reč o uštedi energije, već o smanjenju emisije CO2. Nemačka ističe da bi sporija vožnja rezultirala godišnjim smanjenjem emisije CO2 od 9,2 miliona tona. Međutim, ne žele stati pri smanjenju brzine na autoputevima. Ovu promenu bi pratilo smanjenje na 80 km/h na međugradskim putevima i smanjenje na 30 km/h u naseljenim mestima.
Za sada su to samo predlozi
Onaj u Francuskoj bi ušao za stalno, nemački – probno na 2 godine. To bi bilo vreme koje bi pokazalo stvarne uštede i omogućilo proveru da li je društvo sposobno da se prilagodi novim preporukama. Slične akcije su već najavljene u Holandiji. A verovatno će nakon prvih, hrabrih zemalja koje ih uvode, slične propise uvoditi i nove.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.