BEOGRAD – Najave državnog vrha da će Vojska Srbije dobiti nove borbene avione, predstavljaju dramatičan iskorak u pozitivnom smislu za sposobnosti ratnog vazduhoplovstva, smatra urednik portala „Tango six“ Petar Vojinović i napominje da je to potvrda pregovora koje je naša zemlja započela prošle godine.
– Nisu toliko ni vezani sa promenom politike ili ratom u Ukrajini, već je to profesionalno strukovna stvar, budući da je ratno vazduhoplovstvo Srbije rešilo svoju lovačku eskadrilu pre dve, tri godine, kada smo uzeli polovne migove, remontovali ih i unapredili, objašnjava Vojinović.
On kaže da je državni vrh potvrdio da će Srbija zadržati tu sposobnost dve eskadrile borbenih aviona, a jedna od njih će najverovatnije, ukoliko se ti pregovori okončaju imati višenamenske borbene avione francuske proizvodnje „rafal“.
Na pitanje kako je moguće da vojna letelica koja je pre više od mesec dana pala na Zagreb, prošla kroz NATO države, Vojinović odgovara da se to dešava u realnom životu.
Utvrđeno je da je letelica bila naoružana avio-bombom, a sagovornik kaže da se može zaključiti da je ona bila modifikovana.
– To se poklapa sa činjenicom da se u ratnim dejstvima često dogadaja da se modifikuju postojeća ubojna sredstva u zavisnosti od toga šta treba, rekao je Vojinović.
On je dodao da je sama priroda letelice interesantna u pogledu njenih performansi i veličine, budući da je velika i teška šest tona.
– Sama kinetička energija je bila dovoljna da napravi veliku štetu za slučaj da je pogodila zgradu, odnosno taj studentski dom koji je bio 50- ak metara od pada, tako da je sreća što se ona prizemljila na način na koji jeste, naveo je Vojinović.
On napominje da činjenica što je letelica posedovala improvizovanu napravu, ukazuje da je bila namenjena ratištu i da se nešto dogodilo tokom leta, odnosno da je sam let otišao na drugu stranu.
– Da se slučajno dogodilo da letelica nije imala pravolinijsku putanju i da je imala poslednji zaokret, mogli bismo da kažemo da je bila navođena, da je bila neka konkretnija agresivnija namera, ali ona je imala pravu liniju koja se najverovatnije završila zbog nestanka pogonskog goriva letelice, ukazao je Vojinović.
On navodi da je letelica kratko letela kroz Rumuniju, a kroz Mađarsku 40 minuta, dok se ne zna šta se kasnije događalo.
– Da li su je oni zaista uočili, zbog čega je nisu pozitivno identifikovali?… To se najčešće radi sa dežurnim lovcima, avionima koji moraju da se podignu i dođu do te letelice, a nije došlo ni do obaranja. Možda je Mađarska videla da je u pitanju pravolinijska putanja i da ide ka Zagrebu i da će vrlo brzo izaći iz njihovog vazdušnog prostora, kaže Vojinović.
Na pitanje o novoj nedavnoj lažnoj dojavi bombe na letu Er Srbije ka Moskvi, Vojinović odgovara da srpska avio kompanija ne planira da prekine da leti, budući da, kaže, nijedno evropsko regulatorno ni političko telo nije to zabranilo ni po jednom osnovu.
On ističe da Er Srbija nema veze sa ratom u Ukrajini, ali je najvidljiviji državni subjekat, koji, preko nego što su počele najave bombama, jedina leti iz ovog kontinentalnog dela Evrope.
Dodaje, to ne sme da utiče da se dešavaju lažne dojave o bombama.
– U 99,99 odsto slučajeva nemoguće je da unesete bombu kroz sve bezbednosne aparature aerodroma. Ne možemo da znamo da li će se nastaviti te dojave, ali ono što možemo da konstatujemo da je Er srbija već vratila onaj redovan broj letova ka Moskvi i ne planira da prekine da leti, zaključio je Vojinović.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.