Novi biznis kompanije Harley Davidson – Posao vredan gotovo 2 mlrd USD

Proizvođač motocikala Harli-Dejvidson (Harley-Davidson) izdvaja svoju diviziju električnih bicikala i stavlja je na berzu kroz spajanje sa kompanijom za blanko čekove, na sličan način kao i druge grupe električnih vozila koje su izašle na berzu.

Harlijeva jedinica za električne motocikle, LiveWire, trebalo bi da se spoji sa AEA Bridges Impact Corp, kompanijom za akviziciju posebne namene koju vode rukovodioci privatne investicione kompanije AEA Investors i investicione grupe Bridges Fund Management. Ugovor će dati LiveWire-u vrednost preduzeća od 1,8 mlrd USD.

Listing LiveWiree-a će ga učiniti najnovijom kompanijom za električna vozila koja će ove godine izaći na berzu putem sporazuma sa Spac-om, pošto su investitori tražili da finansiraju kompanije koje obećavaju da će revolucionisati budućnost transporta, piše Financial Times.

Međutim, kako je interesovanje za tržište Spac palo sa pomahnitalih maksimuma na početku godine, tako su pale i akcije kompanija za električna vozila, od kojih neke imaju mali ili nikakav prihod.

Jochen Zajc, izvršni direktor, rekao je za FT da ga je dugi rekord Harlija kao proizvođača izdvojio od novonastalih kompanija za električna vozila.

– Ovo nije startap predvođen osnivačem koji nema istoriju. Ovo je više od 100 godina stara kompanija sa solidnim menadžerskim timom koji pokreće posao u koji verujemo – rekao je Zeitz.

Nekoliko uglednih kompanija za električna vozila koje su se prijavile preko Spac-a takođe su se suočile sa nadzorom regulatora.

Prošle nedelje, američka Komisija za hartije od vrednosti pozvala je kompaniju za električne automobile Lucid Motors, tražeći dokumente u vezi sa njenim projekcijama i obelodanjivanjem. Lordstown Motors je pod istragom saveznog tužioca, dok je otkriveno da je Nikola lažirao prototip svog električnog kamiona.

– Kada je u pitanju testiranje proizvoda ili lanac snabdevanja proizvodnje infrastrukture, sve je to za nas svakodnevni posao i postoji već više od 100 godina, i mislim da je to velika razlika od onih kompanija koje to ranije nisu radile – rekao je Zeitz, misleći na novije proizvođače električnih vozila.

Prelazak na razdvajanje Harlijevog poslovanja sa električnim vozilima označava promenu strategije za proizvođača motocikala, koji je zadržao brend LiveWire u kući deceniju. Harli je planirao da uloži 190 do 250 mil USD godišnje u razvoj i proizvodnju električnih motocikala.

Dogovor će biti finansiran kroz 400 mil USD koje je prikupio AEA Bridges Spac u septembru 2020., 100 mil USD ulaganja od Harlija i 100 mil USD finansiranja od tajvanskog proizvođača motocikala Kimco, koji će napraviti takozvanu privatnu investiciju u javni kapital ili Pipe.

Harli će posedovati 74% LiveWire-a, sa 12% u vlasništvu akcionara Spaca, a ostatak osnivača Spaca i Kimco-a.

Zajc je rekao da, iako je svež kapital iz ponude dobrodošao, to nije bila sila koja je pokretala dogovor.

– Imamo mnogo kapitala, tako da kapital nije problem za odvajanje LiveWire-a – rekao je on.

Akcije u AEA Bridges Impact Spac porasle su u ponedeljak za 2,5%. Kombinovana kompanija će trgovati na njujorškoj berzi pod oznakom LVV.

Tagovi:

Pročitajte još: