Prvo Takmičenje mladih somelijera – Upoznajte srpske sorte grožđa, održano je 11. novembra, u organizaciji Udruženja somelijera Srbije – SERSA. Pobedu je odneo Marko Krstić dvadesetpetogodišnji somelijer iz Beograda, koji svoje somelijerske veštine brusi već skoro četiri godine.
U hotelu Hyatt Regency Beograd, predstavilo se 20 mladih ljudi od 18 do 29 godina, iz različitih delova Srbije, i pokazalo svoje znanje o srpskim autohtonim sortama grožđa, kao što su prokupac, kadarka, crna i bela tamjanika, smederevka, morava, ali i o drugim, manje zastupljenim u našim vinogradima. Takmičenju su prethodile pripreme kandidata na kojima su im najbolji domaćih somelijeri i enolozi prenosili znanja o organoleptičkim svojstvima domaćih sorti, veštinama dekantiranja, otvaranja penušavih vina i uparivanja hrane i vina, navedeno je u saopštenju organizatora.
– Ovi mladi ljudi vredno su radili prethodnih mesec dana i kod svih se vidi želja da budu vrhunski profesionalci, a time će i pomoći promociju domaćih vina i jačanje srpskog vinskog identiteta – izjavio je Dejan Živkovski, predsednik Udruženja somelijera Srbije – SERSA.
A da bi neko postao vrstan somelijer (prema pravilima transkripcije sa francuskog na srpski jezik, pravilno je “somelije” – prim. eKapije) potrebno je da poseduje umeće u vinskom servisu, što su ovi momci i devojke pokazali tokom tri kruga takmičenja.
– U finalu smo gledali Andreju Adamovića iz Zaječara, Dušana Ubiparipa iz Novog Sada, i Marka Krstića, koji je nakon veoma neizvesne borbe uspeo da nadvlada svoja dva protivnika, izdvojivši se svojim šarmom i prirodnošću pred sudijama – dodaje se.
Pobedom na ovom takmičenju, Marko je postao prvi mladi somelijer Srbije, koji osim prestižne titule u svetu somelijerstva, sada ima i jedan važan zadatak – da prenosi dalje priču o srpskim vinima. On kaže da je njegova ljubav prema srpskim vinima velika i da će sa ponosom predstavljati vina od naših sorti kako u Srbiji, tako i među kolegama u svetu.
Organizacija Takmičenja mladih somelijera – Upoznajete srpske sorte grožđa realizovana je uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu. Takmičenje je podržalo i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, u okviru konkursa za dodelu dotacija namenjenih za projekte razvoja turizma u 2021. godini.