Već je poznato da je Mercedes prvi proizvođač koji je u serijsku proizvodnju stavio poluautonomni sistem vožnje nivoa 3 s “međunarodno valjanim sertifikatom”
Poznat kao Drive Pilot, sistem će biti dostupan u Nemačkoj od 17. maja gde će koštati 5.000 evra za S-klasu i EQS. Međutim, to od kupaca zahteva da kupe i paket pomoći vozaču Plus za 2.430 evra. Iako sistem nije jeftin, Drive Pilot omogućava “uslovnu automatizaciju”, a to znači da “sistem rešava sve aspekte zadatka vožnje dok ste vi, kao vozač, dostupni za preuzimanje vožnje ako se to zatraži”.
Što je još važnije, kako napominje SAE International, od vozača se više ne traži da stalno nadziru vozilo pod određenim uslovima, navodi Jutarnji.hr.
Kako bi ovo bilo moguće, sistem uključuje LiDAR, kamere, radare i ultrazvučne senzore, kao i visokopreciznu kartu. Sve ove informacije omogućavaju EQS-u ili S-Klasi da tačno zna gde se nalazi i koje prepreke su im u blizini.
Budući da je bezbednost najvažnija kada su u pitanju visoko automatizovana vozila, postoji višestruka redundancija za rešavanje mogućih kvarova. Mercedes je posebno rekao da “suvišna arhitektura uključuje kočioni sistem, upravljanje, napajanje kao i delove senzorske tehnologije kao što su oni za svest o okolinu i procenu dinamike vožnje”. Drugim rečima, ako i dođe do kvara, sistem i dalje može bezbedno da preda kontrolu nad vozilom vozaču. Ako vozač ne odgovori u roku od deset sekundi, sistem će automatski zaustaviti automobil na način koji je bezbdan za vozača i ostale učesnike u saobraćaju.
Reč je o zaista revolucionarnom sistemu ali Mercedes navodi da on funkcioniše na nešto više od 13.000 kilometara nemačkih autoputeva. To nije puno, ali će se njegove mogućnosti verovatno proširiti u budućnosti, a Mercedes je istakao da im je sledeći cilj dobijanje regulatornog odobrenja za korišćenje Drive Pilota u Kaliforniji i Nevadi do kraja godine.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.