Zbog hakerskog napada na „Elektroprivredu Srbije“ ne radi portal za plaćanje a uobičajeni računi doći će na kućne adrese – s novim rokom plaćanja.
“Elektroprivreda Srbije” (EPS) je, „uprkos intenzivnom hakerskom napadu“, uspela da dostavi „Pošti Srbije“ 1,74 miliona novembarskih računa, koji pristižu na kućne adrese, a rok dospeća računa produžen je sa 28. na 30. decembar, saopšteno je iz EPS-a.
U saopštenju se navodi da su preduzete zaštitne mere u cilju obezbeđenja sigurnosti sistema i bezbednosti podataka i da se sistemi postepeno vraćaju u funkciju.
Upravo iz tih razloga u ovom trenutku van funkcije su šalteri EPS-a i portal „Uvid u račun“, naveli su iz EPS-a i istakli da njihovi stručnjaci za informaciono-komunikacione tehnologije ulažu danonoćne napore da na bezbedan način omoguće dostavu preostalih računa što se očekuje uskoro.
Napad na EPS usledio je nakon što su krajem novembra napad pretrpele i „Slovenske elektrane“ (HSE), odnosno slovenačka elektroprivreda.
Slovečanka kompanija je tada saopštila da je incident rezultat kriptovirusa koji je šifrovao fajlove i onemogućio zaposlenima pristup sistemima. Novinski portal 24ur javio je da je napad bio “znatan” i da su napadači prodrli u bezbednosni i kontrolni sistem, kao i u protivpožarne alarme.
HSE je takođe saopštio da nije primio nijedan zahtev za otkupninu i da incident nije uticao na rad.
Međutim, prema neslužbenim informacijama Seebiza, tražila se milionska otkupnina, a rok za plaćanje istekao je u petak.
Hakeri su ovih dana na dark vebu objavili i prodavali deo dokumenata do kojih su došli. Većina objavljenih informacija odnosi se na poslovanje kompanije.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.