NBS: Računi Elektrodistribucije Srbije nisu u blokadi

SRBIJA – Narodna banka Srbije (NBS) negirala je danas tvrdnje pojedinih medija da su računi Elektrodistribucije Srbije (EDS)u blokadi, ali da blokada nije vidljiva na sajtu NBS, ističući da je Jedinstveni registar računa centralne banke jedini zvanični, merodavni i pravno relevantan izvor informacija o statusu računa u Srbiji.

U saopštenju se napominje da je baza “Čekpoint”, koja se u medijima navodi kao izvor informacije, privatna baza podataka koja ne podleže nikakvoj zakonskoj obavezi tačnosti ili ažurnosti podataka, ali podrazumeva plaćanje pretplate.

Ona samo prepisuje i prikuplja podatke, ali ih ne ažurira u realnom vremenu nakon sprovedene prinudne naplate, navodi NBS.

Dodaje se da se sve promene statusa računa, uključujući blokade i deblokade, unose u ovu bazu blagovremeno i u skladu sa propisima.

“Za dužnika Elektrodistribucija Srbije, prinudna naplata se vrši na isti način kao i za druge dužnike, ali nema evidentirane dane blokade, jer je prinudna naplata izvršena u istom danu prijema osnova. Tako je bilo i danas, te je poruka o blokadi poslata poslovnim bankama u 10.35, a poruka o deblokadi, nakon potvrđivanja naloga, u 11.33”, objasnili su iz NBS.

U saopštenju se ukazuje na to da su informacije o statusu računa javno dostupne na servisu Narodne banke Srbije i bilo koje zainteresovano lice mu može pristupiti potpuno besplatno.

NBS napominje da delimična blokada kao izraz ili oblik blokade ne postoji u sprovođenju prinudne naplate.

“Ako se misli na deo blokiranih računa (od 48 od 69 računa) proces prinudne naplate podrazumeva i zakonski osnov – da se prinudna naplata vrši sa matičnog broja dužnika, odnosno svih računa koji podležu blokadi i ne može se sprovesti sa računa koji ne podležu blokadi”, saopštila je Narodna banka Srbije.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: