Nastava u Gimnaziji danas na daljinu

Nastava u Gimnaziji danas na daljinu

SOMBOR – Na zvaničnom sajtu Gimnazije „Veljko Petrović“ objavljeno je saopštenje, a povodom daljeg toka nastave.

Mi saopštenje prenosimo u celosti:

„Poštovani roditelji, zaposleni i učenici,
Nakon što je prošlo više od 24 časa, a da na podnetu prijavu MUP-u protiv NN lica (za koje neki kažu da su deca, a mi nemamo verodostojan dokaz o tome) nemamo nikakvu zvaničnu reakciju, pa samim tim nemamo nikakve garancije da će MUP postupiti u skladu sa svojim ovlašćenjima i obezbediti nesmetani rad Gimnazije, pozivam sve zaposlene i učenike da ne dolaze u zgradu škole u utorak, 18. februara do trenutka dok se u zgradi Gimnazije ne stvore uslovi za normalan rad o čemu će biti upućeno saopštenje najmanje 24 sata nakon stvaranja uslova za normalan rad.
Istovremeno, preporučujem nastavak rada na daljinu kako bi se ublažili negativni efekti ove svojevrsne okupacije Gimnazije. Izražavam duboko žaljenje što je prekinut normalan rad i razvoj Gimnazije na način kakav nije zabeležen ni za vreme najtežih ratova, zdravstvenih i drugih kriza, a da u tome učestvuje manji deo učenika i manji deo nastavnika Gimnazije.
Izražavam zbunjenost prema ideji da će samo blokada Gimnazije i Pedagoškog fakulteta u Somboru doprineti bilo kakvom poboljšanju društva, Srbije, kao i prema tome da nema blokade drugih ustanova, institucija i raznih pravnih lica u Somboru i okolini.
Glumci i advokati povremeno obustavljaju rad, ali niko ih nije blokirao. Kladionice, kafići, klubovi, butici, prodavnice, komunalne službe, javna preduzeća… rade nesmetano i normalno, pa ispada da samo potpuna blokada Gimnazije i delimična blokada većine drugih škola doprinosi poboljšanju našeg društva. Veoma zanimljiva teorija.
Pošteno bi bilo da svi koji podržavaju blokadu rada Gimnazije realizuju blokadu svoje firme i svog posla, pre nego što dođu da podržavaju blokadu Gimnazije, ili makar da proglase zakonski štrajk, pa bi možda i bilo nekakvih rezultata. Bez šireg delovanja, jedini rezulat će biti potpuno narušavanje Gimnazije i drugih škola u Somboru, a time se dodatno ugrožava budućnost našeg Grada.
Što se tiče mnoštva različitih zlonamernih i neistinitih objava koje se pojavljuju na društvenim mrežama i raznim portalima, pokušavajući da odgovorim na deo njih, saopštavam sledeće:
Od početka protesta u Gimnaziji nikada nije artikulisana jasna većina zaposlenih koja se zalaže za potpunu obustavu rada. Najveći deo zaposlenih koji je podržavao potpunu obustavu bio je krajem januara, a to je nešto više od 50% nastavnika. Na osnovu poslednjih izjašnjavanja, ali i odnosom prema nastavi na daljinu, artikulisana je jasna većina (oko 66% nastavnika i 75% zaposlenih) koja želi neki oblik rada. Kod roditelja nikako, ni posle par pokušaja, nije artikulisan nikakav većinski stav o situaciji u Gimnaziji. Školski odbor je doneo zaključke koji su kompromisni i neutralni, ali nisu sprovedeni zbog raznih opstrukcija i okolnosti. Kod učenika jeste izražena blaga većina za blokadu, ali sa nejasnim motivima, jer istovremeno ne izražavaju spremnost za nadoknadom nastave i propuštenog gradiva.
Sa tzv. plenuma učenika nikada nismo dobili nekakve zapisnike ili pisane materijale koji bi na verodostojan način prikazali način njihovog odlučivanja i rada, već samo usmene izjave pojedinaca koje su često bile kontradiktorne.
U takvoj situaciji objektivne podeljenosti, uporno, još od sredine septembra 2024., pokušavao sam da organizujem rad na principima kompromisa i uvažavajući stavove i interese različitih grupacija. Zbog takvog postupanja doživljavo sam kritike, optužbe, pritiske i pretnje i sa strane onih koji su zagovornici redovnog rada, a još više sa strane onih koji prihvataju samo bezuslovnu i potpunu potčinjenost delu najradikalnijih učenika i studenata.
Sada sam došao u situaciju da sam sprečen da dođem na svoje radno mesto i da posao, koliko mogu, obavljam na daljinu, dok MUP ne proceni da treba da postupi u skladu sa svojim nadležnostima i obezbedi zakonit rad Gimnazije ili da deo učenika i profesora i drugih lica koja borave u školi obustave potpunu blokadu škole.
Nemam nikako nameru da nekakvim nasilnim postupcima pokušam da dođem do svog radnog mesta, a prijavom koju sam uputio MUPu obezbedio sam oslobađanje od odgovornosti za sve eventualne štete koje mogu nastati u Gimnaziji u narednom periodu, jer sam ja krivično i materijalno odgovoran kao direktor škole. MUP sam obavestio da sam izrečenim pretnjama sprečen da redovno obavljam svoj posao.
Posebno žaljenje izražavam zbog iznošenja grubih neistina, poluistina i izvrnutih ili iz konteksta izvučenih mojih rečenica koje iznosi nekoliko najradikalnijih članova kolektiva Gimnazije, pri čemu, većina njih je, i pre aktuelnih protesta, pa i pre nego što sam postao direktor, koristila svaku priliku da izrazi svoje suprotstavljanje mojim postupcima i mojoj ličnosti. Ovom prilikom ću samo ukazati na najopasniju manipulaciju o „pretnjama“ koje sam upućivao pojedincima. Radi se o tome da sam u nekim razgovorima, a na poslednjoj sednici NV i javno podsetio na očiglednu činjenicu da je naša Gimnazija blizu toga da naredne školske godine izgubi čak tri odeljenja i da će to neminovno dovesti do smanjenja norme i gubitka posla za pojedince u kolektivu. Za ovo moje najdobronamernije podsećanje optužen sam da širim strah i da pretim kolegama. Svako razuman može da zaključi da to nije istina. Jedini moj postupak koji može da se tretira kao pritisak je insistiranje da me za vreme godišnjeg odmora zameni jedna od pomoćnica direktora, jer niko drugi u koga imam odgovarajuće poverenje, to nije hteo.
Što se tiče nezakonitosti nastave na daljinu koja se često zlonamerno spominje, podsećam da smo odluku o nastavi na daljinu doneli na početku školske godine i na sednici Nastavničkog veća i na Školskom odboru. Odluke su donete jednoglasno, nakon diskusije u kojoj smo jedinstveno zaključili da je takav način rada u našem slučaju neophodan, zbog prevelikog broja časova u pojedinim odeljenjima i smanjenja opterećanja učenika koji treba svakog dana da provedu po sedam časova u školi.
Podsećam da postoji predlog koji je opšte prihvaćen da se promenama ZOSOVa uvede tzv. hibridna nastava u svim školama, što znači da su svi saglasni da nastava na daljinu bude ravnopravan način rada.
Konačno, ja sam preporučio i preporučujem rad na daljinu kao način da se ublaže negativni efekti blokade rada koja već traje duže od dve nedelje, a kod nekih nastavnika i predmeta traje i mesec dana, uz činjenicu da se ne nazire kraj ovim blokadama i poremećajima nastave. Po nekim procenama blokade mogu trajati najmanje još mesec dana. Sve ovo se koristi kao razlog da se širi optužba da sam ja „naredio takav način nastave da bi se reklo da škola radi“, što je potpuna besmislica, jer Ministarstvo prosvete ne priznaje nastavu na daljinu kao nekakav rad škole.
Naredno zvanično saopštenje može se očekivati tek kada se steknu uslovi za normalan rad Gimnazije“.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: