BEOGRAD – Sve šaltere javne uprave trebalo bi “smestiti” na mobilni telefon, poručeno je danas na konstitutivnoj sednici Saveza za eUpravu NALED-a.
NALED ističe da bi svi šalteri javne uprave trebalo da budu dostupni na jednoj aplikaciji eUprave na mobilnim telefonima na koje će biti dovoljno jednom se ulogovati, radi pristupa svakom od njih.
Prioriteti rada Saveza za eUpravu u naredne dve godine biće jačanje informacione bezbednosti i zaštite podataka građana, razvoj digitalne infrastrukture koja će podržati širenje elektronske uprave u Srbiji, kao i popularizacija i veće korišćenje elektronskih usluga, navedeno je u saopštenje.
Kako je navedeno, razvoj pomenutih oblasti je ključni preduslov da se građani i privreda zainteresuju da koriste eUsluge.
Ističe se da kvalitetna eUprava podrazumeva dvosmernu komunikaciju države i građana, odnosno da putem eDostave građani mogu da dobiju tražene dokumente, ali da na isti način digitalne dokumente mogu da šalju državnim i lokalnim organima.
“Potrebno je da razvijamo ultra brzu komunikacionu mrežu, klaud, AI i IoT infrastrukturu, koja će obezbediti podatke neophodne za stvaranje nove ekonomske vrednosti, ali i da omogućimo da se postojeća infrastruktura, posebno u javnoj svojini, kao što je ona MUP-a, EPS-a ili Železnica adekvatno koristi i bude dostupna svim operaterima pod istim uslovima”, izjavila je predsednica Saveza i direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN Dragana Ilić.
Novi vršilac dužnosti direktora Kancelarije za IT i eUpravu Milan Latinović istakao je da građani shvataju koliko eUprava može da im olakša život i da dobro prihvataju elektronske usluge.
“Planiramo da na našem portalu napravimo sistem u kojem će, prvenstveno državni organi, moći da digitalizuju svoje procedure koje su sada u papirnom formatu, tako da se time više ne bavi samo Kancelarija. Time ćemo omogućiti i da na nove usluge ne čekamo dugo već da se uspostavljaju u planiranim rokovima”, rekao je Latinović.
Najavljenso je da će jedna od prvih aktivnosti Saveza biće završetak i objavljivanje prvog Lokalnog indeksa eUprave (LEI) do kraja godine koji će biti deo novog Programa za razvoj eUprave do 2025. godine i koristiće se kao zvanični pokazatelj nivoa razvijenosti elektronskih usluga u gradovima i opštinama.
Odlazeći predsednik Saveza i direktor kompanije OSA računarski inženjering Željko Tomić kao ključne rezultate u prethodnom periodu, pored razvoja LEI indeksa istakao je podršku ovog radnog tela uvođenju sistema eFaktura, izradi Programa razvoja eUprave u Srbiji 2020-2022, uvođenju obavezne registracije privrednih društava na portalu eUprava i korišćenje eSandučeta, kao i uspostavljanju elektronskih plaćanja i eDostave.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.