Kakav je ukus ljubavi? Odgovor verovatno zavisi od toga koga pitate. Neki bi mogli reći da je gorak-slatko, kao crna čokolada. Drugi bi ga mogli opisati kao dekadentno sladak, poputbajadere. A jedan lanac pekara u Japanu koristi tehnologiju veštačke inteligencije ne bi li saznao odgovore.
Najstarija pekara u zemlji “Kimuraya” udružila se sa japanskom kompanijom za elektroniku NEC Corp kako bi proizvela ono što nazivaju “Ren AI Pan”, što u prevodu znači “AI hleb ljubavi”. NEC i “Kimuraya” tvrde da nova ponuda, koja dolazi u pet ukusa, obuhvata suštinu osećanja koja mnogi od nas povezuju sa ljubavlju.
Od osećanja do ukusa
Oba brenda suočila sa sličnim izazovom: kako povećati svoju privlačnost među mlađim generacijama Japanaca. Kroz istraživanje tržišta, “Kimuraya” je otkrila da sve veći broj mladih kaže da nisu zainteresovani za ljubavne veze. Uprkos ovom trendu, među mladima je i dalje postojala jaka želja da izađu na sastanak, zaljube se i pronađu partnera.
Prepoznajući ovaj jaz, kompanija je odlučila da napravi AI Love Bread, koji ponovo stvara ukuse romantike kako bi prizvao osećaj zaljubljenosti kada ga jedu – u stvari, inspirišući ih da unesu neke od tih senzacija u svoj lični život.
NEC kaže da je koristio dve AI tehnologije za projekat: “NEC Enhanced Speech” za pretvaranje govora u tekst i “NEC Data Enrichment” za generisanje rezultata emocija iz tekstualnih podataka.
Koristeći ove informacije, AI je odabrao sastojke koji predstavljaju emocije povezane sa ljubavlju.
Da bi dobili materijal za rad, sproveli su “analizu razgovora” koristeći 15 sati izdvojenih snimaka iz japanskog rijalitija za upoznavanje pod nazivom “Danas sam se zaljubio”.
/
今日は #何の日 ❓ #パンの日
\
2/12はパンの日です🍞NECでは、森田社長とNEC社員で今話題の #NECのAI を活用し、木村屋さん(@kimuraya_1869)と共同開発した #恋AIパン を試食💕
現在販売中の2種の味「涙の失恋味💙」「結ばれる両想い味❤️」を、ぜひみなさんも食べてみてください✨ pic.twitter.com/SPBVHyK4dT
— NEC (公式) (@NEC_jp_pr) February 11, 2024
Kroz ovu analizu identifikovali su pet ključnih romantičnih osećanja:
- prvi susret
- prvi sastanak
- ljubomora
- slomljeno srce
- međusobna ljubav
Zatim je AI iz japanske baze podataka izdvojio tekstove približno 35.000 pesama koje se odnose na ljubav i hranu. AI je zatim korišćen za dodeljivanje “emocionalnih ocena” razgovorima i tekstovima kako bi se stvorila vizuelna mapa koja odgovara različitim fazama ljubavi prema određenoj hrani i ukusima.
Hleb Sudbonosni susret je aromatizovan šećernom vatom, što predstavlja slatku, prozračnu emociju prvih naleta ljubavi. Ljubomora ima ukus ljubičastog batata, ulja od tartufa i suvog grožđa. Prvi sastanak podseća na citruse, odnosno koru limete i pomorandže, a Uzajamna ljubav je slatko-kisela mešavina meda, breskve i zmajevog voća.
Iako su ovi koncepti hleba stvoreni tehnologijom, i dalje je postojala potreba za ljudskim učešćem.
“Odabir sastojaka obavila je veštačka inteligencija, ali naša uloga je bila da od njih napravimo hleb”, rekao je Juki Kitazava, programer u pekari Kimuraya. “Obratili smo pažnju na boje koje se koriste za vizuelno izražavanje romantičnih emocija i imali za cilj živahan i pop izgled za hleb ljubavi.