Najintenzivnije se radi pruga između Novog Sada i Vrbasa

Tri i po meseca od kako je u aprilu obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice, duž cele trase buduće brze pruge koja će spojiti ta dva vojvođanska grada sa državnom granicom, dugoj 108 kilometara, na kojoj je demontaža koloseka završena kako je i planirano, 6. juna, obavljaju se radovi na više mesta prema utvrđenoj dinamici.

Upak, najintenzivnije se radi na deonici između Novog Sada i Vrbasa.

U železničkoj stanici u Novom Sadu, iza zaštitne ograde radnici kineskog konzorcijuma „China Railway International” i „China Communications Construction Company“, kojem je poverena izgradnja treće deonice pruge za vozove koji će ići do 200 kilometara na sat između Beograda i granice sa Mađarskom, sa domaćim podizvođačima rade više poslova.

U toku je rekonstrukcija trećeg i četvrtog perona, koja obuhvata ugradnju armature i betoniranje, kao i bušenje rupa za ankere na temeljima nadstrešnice. Na drugom i trećem peronu u jeku je postavljanje novih behaton ploča, kao i demontaža starih mermernih ploča sa dela stanične fasade ka peronima, a gradi se i pothodnik kojim će putnici izlaziti na perone čija je rekonstrukcija u toku.

U stanici Stepanovićevo radnici postavljaju armaturu i betoniraju peronske zidove, dok su u Kisaču u toku pripremni radovi za izgradnju takvih zidova.

Na 12,5 kilometara dugoj deonici Novi Sad – Rumenka – Kisač raščišćava se teren, seče drveće u okviru pripreme donjeg stroja trase buduće brze pruge. Na ovom potezu u toku su i geomehanička ispitivanja, kao i geodetska kontrola do sada realizovanih aktivnosti.

Između Vrbasa i Naumovićeva počelo je uklanjanje drveća i šiblja na trasi vijadukta kod Velikog bačkog kanala, a trenutno se grade još dva nadvožnjaka na ovoj deonici, kao i jedan podvožnjak i propust.

„Na deonici između Naumovićeva i Subotice izmeštaju se kablovi u zoni izvođenja radova“, kaže portparol u „Infrastrukturi železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević.

„U Bajnatskoj ulici u Subotici počela je izgradnja novog podvožnjaka, dok je u okviru priprema za izgradnju još jednog podvožnjaka u ovom gradu, u Lošinjskoj ulici, u toku izmeštanje kablova. Gradnja treće deonice brze pruge zvanično je počela 22. novembra prošle godine, a 7. aprila je obustavljen saobraćaj zbog radova, međutim, prevoz putnika i robe obavlja se zaobilaznim pružnim pravcima. Tokom obustave železničkog saobraćaja, vozovi saobraćaju osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Oyaci – Bogojevo – Sombor – Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica. „Infrastruktura železnice Srbije“ rekonstruisala je regionalne železničke pravce Novi Sad – Bogojevo i Senta – Subotica, kako bi njima železnički saobraćaj mogao nesmetano da se odvija tokom izgradnje pruge za velike brzine.“

Foto:Tanjug/Dragan Kujundžić

Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.

Predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica – Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnju tri nove stanice sa staničnim kapacitetima – u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometra.

Rok za završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, a to znači do kraja 2024. godine. Vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.