SRBIJA – U Beogradu je danas predstavljena „SkyPitch“(skaj pič) inovativna regionalna inicijativa osmišljena s ciljem da pozicionira najperspektivnije srpske startape na globalnoj mapi, a ministar nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Bela Balint izjavio je tom prilikom da je reč o strateški važnom koraku ka jačanju srpske startap scene.
– SkyPitch je projekat koji na najbolji način izražava inovativni duh i globalni potencijal naše zemlje. Ova inicijativa pokazuje da je Srbija spremna da svoje ideje i tehnologije predstave svetu – rekao je Balint.
U okviru projekta, tokom 2025. godine, 10 najperspektivnijih startapa iz Srbije dobiće profesionalni video sadržaj na engleskom jeziku putem kojeg će predstaviti svoje ideje i poslovna rešenja, a koji će se emitovati u avionima Er Srbije na međunarodnim letovima.
Putnici će putem QR koda moći direktno da uspostave kontakt sa osnivačima što otvara mogućnost za investicije, saradnju i internacionalizaciju poslovanja.
Balint je naveo da će izabrani startapi dobiti mentorsku podršku i naglasio da je ljudski kapital najvažniji za budući razvoj naše zemlje.
Srbija, kako kaže, ostaje posvećena razvoju inovativnih i preduzetničkih ideja mladih ljudi.
Generalni direktor TS Ventures Fonda ispred kompanije Telekom Srbija Davor Sakač ističe da smo prethodnih 12 godina svedoci intenzivnog razvoja srpskog startap ekosistema.
– Od velikih državnih ulaganja u infrastrukturu i naučno-tehnološke parkove. Imali smo dobru zakonsku osnovu za razvoj i fondova i startapa. Došli smo do trenutka kada moramo da pokažemo to što imamo – rekao je Sakač.
Prema njegovim rečima, srpska pamet i mladi ljudi umeju da proizvedu dobre stvari, ali da same ideje nisu važne ukoliko nisu isplaćene realizacijom.
– Mislim da će ovaj projekat tek imati svoje pravo svetlo i da će srpski startap ekosistem iznedriti nove startape iz godine u godinu, koji će dobiti priliku da se pojave na ekranu – navodi on.
Na pitanje kada se može očekivati prva prezentacija srpskog startapa u avionu Er Srbije, Sakač navodi da je pitanje vremena jer su video prezentacije već gotove.
Sakač je istakao da će se na tim letovima predstaviti i jedan startap koji se bavi proizvodnjom specijalnih naočara koje rešavaju problem staračke dalekovidosti.
– Već su krenuli sa prodajom svojih proizvoda i to je zaista revolucionarno u celom svetu – naglasio je Sakač.
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek naveo je da će 12 domaćih startapa imati video prezentaciju tokom dugolinijskih letova što će njihove priče dovesti u pažnju investitora i poslovnih lidera.
– Naša krila spajaju kontinente, ali simbolično i daju krila mladim inovatorima, pomažući im da polete ka svetu punom mogućnosti – rekao je Marek.
Ivan Kadić, suosnivač startapa „Reputeo“, kaže da tek sada možemo reći da imamo razvijen startap ekosistem, koji podržava njihovo razvoj.
– Svi startapi prolaze kroz težak period razvoja. Podrška, a posebno ovakva, mnogo nam znači i presudna je za naš opstanak posebno kada je marketing u pitanju – rekao je Kadić.
Na tim putovanjima, kako kaže, biće investitora, klijenata i potencijalnih korisnika.
Cilj projekta jeste promocija srpske startap zajednice, jačanje stranih investicija u domaće startape kroz direktnu komunikaciju i reputacionu validaciju, kao i podrška domaćim startapima u ranoj i srednjoj fazi razvoja kroz mentorstvo, medijsku vidljivost i umrežavanje.
Projekat je rezultat strateške saradnje Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Fonda za razvoj Republike Srbije, kompanije Telekom Srbija i Er Srbije.
SkyPitch razvijen je u saradnji sa digitalnom agencijom GoViral, koja je osmislila inovativni model prezentacije srpskih startapa globalnoj publici.