Na Šodrošu pripremni radovi za izgradnju četvrtog novosadskog mosta

NOVI SAD – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je lokacijske uslove za izgradnju mosta u produžetku Bulevara Evrope, a radnici su već na Šodrošu i obavljaju pripremne radove.

Za faznu izgradnju obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava, izdati su uslovi, a za potrebe izrade idejnog projekta, kao i projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje, sve u skladu sa Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu.

Kako saznajemo od direktora “Urbanizma” Dušana Miladinovića reč je o pripremnim radovima u vezi sa trasiranjem pravca kuda treba da ide most.

– Najpre će se izvoditi radovi iznad reke. Treba da se rade i pristupne saobraćajnice, neke sa sremske strane. Zatim, treba da se radi i pomoćni most. Verovatno će to biti određeni putujući objekti, poput barži, koje će služiti kao delovi za kranove, za postavljanje prvih pomoćnih delova, kao pomoćnog mosta sa kojeg će se dalje razvijati tehnologija – kazao je Miladinović.

Na Kameničkoj adi i Ribarskom ostrvu biće do 11 kilometara biciklističkih staza

Foto: Dnevnik/Vanja Fifa

Vijadukt i kružni tok

Govoreći o povezivanju, saobraćajnica ispod vijadukta, odnosno preko kružnih tokova, pojasnio je da će onaj koji ide ka Ribarskom ostrvu u mnogome bolje regulisati saobraćaj.

– Kružni tok koji ostaje je Bulevar Patrijatrha Pavla, Bulevar Evrope, Bulevar carala Lazara. Zatim, je tu onaj kod Heroja Pinkija, pa 1.300 kaplara. Kružni tok ispod mosta kod Ribarskog ostrva, će mnogo bolje regulistati saobraćaj, jer postoje auto-rampe, za silaženje, odnosno za penjanje na most. Upravo iz tog razloga biće rađen kružni tok da bi sve bolje funkcionisalo – kazao je Miladinović.

Nije tačno mo­gao da precizira koliki je rok za pripremne radove, ali bi kako kaže most sa svim pristunim saobraćajnicama trebalo da bude gotov najkasnije za do četiri godine.

– Moje lično mišljenje je da bi most mogao biti gotov za 3 do 3,5 godine. Sa svim pristupnim saobraćajnicama možda do četiri godine, ali neka želja je da to bude tri i po godine. Nadam se da će uspeti za to vreme da se uradi, ukoliko ne bude nekih nepredviđenih stvari, poput lošeg vremena koje možda ne bi dozvolilo radove na vodi – kazao je Miladinović.

Foto: Dnevnik/Vanja Fifa

Miladinović: Bilo negodovanja i kada je planiran Most slobode

Četvrti most je bio ranije planiran da se uradi pre Mosta slobode. Miladinović kaže da je političkom odlukom, rešeno da se prvo uradi Most slobode.

– Građani su se i tada bunili da će se uništiti ekologija, pa da neće moći da se živi pokraj tog mosta da će biti izuzetno velika buka, skoro identična priča sadašnjoj. Međutim, pokazalo se da taj most potreban i značajan za grad – kazao je Miladinović. Četvrti most je podsetio je planiran još šezdesetih godina.

– Da je ovo politička odluka, da baš tu bude most, to znači da su političari od 1963. godine do danas isti, što je apsurd. Politička je odluka da se krene u realizaciju i ja to jako pozdravljam, ne kao službenik grada, već kao građanin – kazao je naš sagovornik. Pomenuo je i saobraćajnu studiju koja prati projekat izgradnje četvrtog mosta i gde je saopšteno da bi u slučaju njegovog nedostatka, u narednih sedam godina od Bulevara Evrope, do Bulevara oslobođenja kolima trebalo sat i po vremena.

Podsećamo novosadski odbornici su na Skupštini grada aminovali plan za izgradnju novog četvrtog mosta, u okviru kog se planiraju kružne raskrsnice, marina, biciklističke i pešačke staze. Kako je pojašnjeno u planu planirana trasa mosta počinje priključenjem na Bulevar Evrope između ulica To­me Ha­yi­ća i Braće Grulovića. Područje oko kružne raskrs­ni­ce pa sve do Ulice 1.300 kaplara će biti najviše izgrađeno u odnosu na ostatak trase jer nastavak Bulevara Evrope ide pravo po obodu naselja Telep do raskrsnice ulica Laze Lazarevića, 1.300 kaplara i Sime Matavulja.

Novi most imaće 2,4 kilometra i ići će od kružnog toka Bulevara Evrope do obilaznog puta kod Sremske Kamenice. Imaće četiri kolovozne trake, kao i biciklističku i pešačku stazu. Miladinović je pojasnio da most ima obostrane biciklističke staze i to dvosmerne, kao i pešačke.

Foto: Dnevnik/Vanja Fifa

– Projektovano je da imamo pešačku, biciklističku komunikaciju, sa mosta kod Kameničke ade prema Ribarskom ostrvu. To jedan logičan nastavak priče cele Kameničke ade koja će biti i jedna biciklističko pešačka zona, uz svo one parkovske šume koje smo planirali da sačuvamo i da obnovimo. Na Kameničkoj adi i Ribarskom ostrvu biće do 11 kilometara biciklističkih staza – pojasnio je Miladinović. Prema njegovim rečima preko mosta se povezuje biciklisti sa budućom zelenom stazom na mestu nekadašnje pruge koja ide od Beočina do Petrovaardina i ide dalje ka Karlovcima, te će kako je pojasnio to biti jedna dobra biciklistička turistička tura.

Podsećamo uslove za izgradnju mosta dali su i Pokrajinski zavod za zaštitu životne sredine kao i Pokrajinski sekretarijat za zaštitu JKP Put, Ministarstvo odbrane, Sektor za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova, JVP Vode Vojvodine, Direkcija za plovne puteve Republike Srbije i drugi.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.