Na sajmu Biofach dogovoren izvoz organskih proizvoda iz Srbije u vrednosti od preko sedam miliona evra

Prve analize učešća kompanija iz Srbije na najvećem specijalizovanom Međunarodnom sajmu organske hrane Biofach pokazuju da su domaće firme imale više od 400 sastanaka sa kupcima iz regiona, ali i iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske i Holandije, a vrednost ugovorenih izvoznih poslova procenjuje se na preko sedam miliona evra.

Bojana Lalović iz Centra za organizaciju sajmova Privredne komore Srbije kaže da je ovogodišnji sajam ugostio 2.765 izlagača iz 95 zemalja sveta i bio je prilika za naše kompanije da razgovaraju sa svetskim distributerima, maloprodajnim lancima i uvoznicima iz sektora ogranske proizvodnje koji je pokazao da je otporan na krizu.

Posetiocima i potencijalnim poslovnim partnerima naše kompanije ponudile su širok asortiman proizvoda od svežeg, sušenog, liofiliziranog i zamrznutog voća i povrća, voćnih pirea, sušenih pečuraka, do proizvoda od žitarica, organskih testenina, voćnih namaza i organskog meda.

Predrag Mladenović iz kompanije „Ecoagri Serbia“ koja proizvodi organsko brašno i pšenicu i 95 odsto proizvoda izvozi u Nemačku i Švajcarsku ističe da je ovogodišnji nastup bio jedan od najuspešnijih.

– Ostvarili smo konkretne rezultate, posebno kada je reč o brašnu gde nas očekuje saradnja sa partnerima iz Mađarske, Hrvatske, Grčke i Rumunije – kaže Mladenović i dodaje da je učešće na sajmovima značajno jer pored novih kontakata pruža uvid u nove proizvodne trendove i najnoviju regulativu koja je važna u oblasti organske proizvodnje.

Nove poslove očekuju i u kompaniji „Frutorga“.

– Na sajmu smo kroz razgovor sa poslovnim partnerima i potencijalnim kupcima ispitali tržište i saznali šta možemo da očekujemo za ovu sezonu. Sa nekim kompanijama već razgovaramo o saradnji, poslali smo uzorke na analizu i nadamo se da ćemo ostvariti saradnju u budućnosti – kaže Momčilo Paunović, direktor kompanije.

U kompaniji BMD koja se bavi proizvodnjom suvih pečuraka ističu značaj podrške Privredne komore Srbije i Švajcarskog programa za promociju izvoza (SIPPO) u pripremi za sajam, posebno seminare posvećene promociji proizvoda potencijalnim kupcima kao i radionicama o održivosti proizvodnje.

– Održivost u proizvodnji postaje prioritet kako u svetu tako i kod nas, i bilo nam je važno da naučimo i počnemo sa primenom ovih principa u našoj kompaniji – kaže Dragana Maslar, direktor kompanije.

Dodaje da je nastup na sajmu bio prilika za uspostavljanje novih kontakata , a za srpske pečurke najviše su zainteresovani kupci iz Švajcarske, Italije, Češke, Nemačke, ali i Brazila.

Ovogodišnji nastup organizovan je pod sloganom „We speak organic – Organic product from Serbia – Tradition Transformed into Innovation“, a uz podršku podršku Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO) i Nacionalnom asocijacijom Serbia Organica.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.