O obnovi novosadskog hrama sporta – Spensa i njegovom prilagođavanju savremenim zahtevima energetske efikasnosi već duže se govori.
FTN je izradio stragtegiju razvoja i završena je projektna dokumentacija za rekonstrukciju, koju je Grad Novi Sad usvojio, a na javnom uvidu je planski dokument kojim je, osim rekonstrukcije SPC „Vojvodina”, predviđeno rušenje delova objekta i dogradnja novih, te izgradnja garaža, ali i hotela od 16 spratova, nedaleko od DIF-a.
„U skladu sa budućim potrebama, za objekat koji je je od izuzetnog značaja za Grad Novi Sad, omogućava se potpuna revitalizacija kao gradskog sportskog centra, uz isticanje potencijala rekonstrukcije za unapređenje društvene, poslovne i energetske funkcije. U okviru kompleksa se planira rekonstrukcija Sportskog i poslovnog centra „Vojvodina”, dogradnja i izgradnja novih delova objekta. Ostavlja se mogućnost izgradnje podzemne garaže ispod severnog platoa, kao i hotela u jugoistočnom delu, s pristupom iz Sutjeske ulice. Realizacija ovih sadržaja će biti moguća kada se steknu uslovi na osnovu konkretnih programskih i idejnih rešenja na nivou Grada, i uz obavezu izrade urbanističkog projekta”, objašnjeno je u tekstu plana.
Postojeće pešačke komunikacije i platoi u okviru kompleksa (sa severne, istočne i zapadne strane od objekta) zadržavaju se, uz mogućnost rekonstrukcije u pogledu vrste popločanja i sličnih intervencija koje neće suštinski izmeniti karakteristike obuhvaćenog prostora.
U sklopu obnove novosadskog hrama sporta, predviđeno je rušenje zapadnog platoa (kod Medisona), uz izgradnju prizemnog dela, kao i garaže, na čijem će mestu biti izgrađena nova, doduše, ne u istim gabaritima. Novi prostori biće iskorišćeni za sportske sadržaje, poput dogradnju trenažne dvorane.
„Tačne dimenzije i pozicije delova objekta koji se planiraju za rekonstrukciju, dogradnju, kao i novu izgradnju, definisaće se izradom urbanističkog projekta u okviru planski utvrđenih parametara”, objašnjavaju autori planskog dokumenta na javnom uvidu.
Ostavlja se mogućnost izgradnje podzemne garaže ispod severnog platoa, kao i hotela u jugoistočnom delu, spristupom iz Sutjeske ulice.
Veći deo objekta zadržaće visinu do dva sprata (Po/Su+P+2), uz moguće formiranje galerije. Sadašnji tehnički toranj biće pretvoren u restoran-vidikovac s pet spratova (P+5), što će zapravo biti i najviši deo Spensa. Iznad poslednje etaže glavnog objekta predviđen je ravan krov, čije ozelenjavanje urbanisti preporučuju.
Budući da jedini otvoren bazen ne zadovoljava Fina standarde, postojeći kompleks biti zamenjen novim.
Na mestu postojeće garaže biće izgrađena nova s podzemnim nivoima i dve nadzemne etaže (Po/Su+P+2), kapaciteta oko 650 parking mesta, s tim da će parkiranje biti moguće i na krovu. Osim toga, ostavljena je mogućnost i za gradnju garaže ispod platoa ka stadionu, bez ograničavanja podzemnih nivoa, s tim da, kako je navedeno, površina iznad tog novog objekta mora ostati u postojećem nivou, kako se ne bi remetilo održavanje manifestacija i festivala, koje se na tom prostoru često organizuju.
U okviru kompleksa se planira rekonstrukcija Sportskog i poslovnog centra „Vojvodina”, dogradnja i izgradnja novih delova objekta
„U okviru površina javne namene, sa zapadne strane, između postojećeg objekta, stadiona „Karađorđe” i tržnog centra „Promenada”, dozvoljene su isključivo pristupne komunikacije (prilaz objektima, snabdevanje i prolazak interventnih vozila). Na ovom pravcu isključuje se mogućnost odvijanja kolskog saobraćaja između Bulevara cara Lazara i Ulice Dimitrija Tucovića. Oba prilaza, iz Ulice Dimitrija Tucovića i sa Bulevara cara Lazara, biće kontrolisana postavljenim rampama. Prilaz sa Bulevara cara Lazara je i pristupna kolska saobraćajnica za TC „Promenada” (brza kolska rampa za drugu etažu i kolski i teretni ulaz / izlaz za podzemnu garažu). Sutjeska ulica i njen južni produžetak je sabirna ulica koja povezuje ulice Maksima Gorkog i Radničku sa Bulevarom cara Lazara. Zbog značaja ove ulice, zadržava se javno odvijanje saobraćaja i na delu koji se nalazi na parceli kompleksa Sportskog i poslovnog centra „Vojvodina” (bez kontorolisanog prolaska). Postojeće pešačke komunikacije i platoi u okviru kompleksa (sa severne, istočne i zapadne strane od objekta) zadržavaju se, uz mogućnost rekonstrukcije u pogledu vrste popločanja i sličnih intervencija koje neće suštinski izmeniti karakteristike obuhvaćenog prostora”, navedeno je u tekstu plana.
Sadašnji tehnički toranj biće pretvoren u restoran-vidikovac s pet spratova (P+5), što će zapravo biti i najviši deo Spensa. Iznad poslednje etaže glavnog objekta predviđen je ravan krov, čije ozelenjavanje urbanisti preporučuju.
Hotel sa 16 spratova nedaleko od DIF-a
Uz Spens je planirana gradnja hotela kapaciteta najmanje 300 ležajeva, prvenstveno za smeštaj sportista. Urbanisti navode da je u okviru hotela moguće planirati i ostale poslovne sadržaje: ugostiteljske, turističke, naročito u funkciji sporta i zdravstvenog turizma, a poželjno je da dva objekta, hotel i Spens, budu povezani (toplom vezom).
Hotel s najmanje 300 ležajeva prvenstveno je namenjen za smeštaj sportista
Hotel će od Sutjeske ulice biti udaljen najmanje pet metara, i sedam od zgrade DIF-a, a gabarit objekta je oko 30×17 metara, dok je planirana visina 16 spratova (P+16), s tim da prizemlje može biti više, tačnije do osam metara. Parkiranje vozila biće rešeno u okviru podzemne garaže, koja može biti veća od gabarita objekta, dok je kolski pristup hotelu planiran iz produžetka Sutjeske ulice, s tim da pristup sa Bulevara cara Lazara niće biti dozvoljen.