Može li sposobnost robota da govori uticati na to koliko mu ljudi veruju?

Istraživači sa Univerziteta Lund u Švedskoj nedavno su sproveli studiju koja ima za cilj da bolje razume šta utiče na poverenje ljude u robote.

Kako roboti postaju sve napredniji, verovatno će se naći u raznim okruženjima u stvarnom svetu, uključujući kuće, kancelarije, tržne centre, aerodrome, zdravstvene ustanove i stambene prostore za pomoć.

Međutim, da bi promovisali njihovu široku upotrebu i primenu, robotičari bi trebalo da osiguraju da ljudi dobro percipiraju robote i da im veruju.

Istraživači sa Univerziteta Lund u Švedskoj nedavno su sproveli studiju koja ima za cilj da bolje razume šta utiče na poverenje ljude u robote. Njihov rad, koji je trebalo da se pojavi u zbornicima za SCRITA radionicu na IEEE Ro-man 2022, posebno je pokušao da utvrdi da li sposobnost humanoidnog robota da govori može uticati na poverenje ljudi u njega.

Prethodna literatura o robotici sugeriše da poverenje ljudi u humanoidne robote može zavisiti od toga koliko ih smatraju inteligentnim. Na osnovu nalaza koje su prikupili u svojoj prethodnoj studiji, istraživači su počeli da razmišljaju o mogućnosti da sposobnost robota da govori, što bi se moglo shvatiti kao inteligencija, utiče na to koliko ljudski korisnik veruje robotu.

„Teoretisali smo da je govorna komponenta možda povećavala percipiranu inteligenciju robota“, rekao je jedan od istraživača.

Da bi testirali svoju hipotezu, istraživači su ponovo izveli isti eksperiment koji su izveli u svom prethodnom radu, ali u kojem robot nije govorio. Otkrili su da kada robot nije govorio, korisnici su imali tendenciju da mu manje veruju.

Ovo sugeriše da bi sposobnost robota da govori zapravo mogla povećati poverenje ljudi u njega.

Nedavni rad ovog tima istraživača nudi vredan i zanimljiv uvid o tome kako sposobnost robota da govori može uticati na to kako ga ljudi percipiraju i odnose se prema njemu.

U budućnosti, njihovi nalazi bi mogli da podstaknu kompanije i programere da stave veći akcenat na govor robota, kao sredstvo za povećanje poverenja potencijalnih korisnika.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.