Intuitivne slutnje su se obistinile
Otkako su ljudi počeli masovno da koriste električni trotinet, prate ga kontroverze i spekulacije o tome koliko je opasan po sve učesnike u saobraćaju.
Naime, istraživači sa Univerziteta Kalifornija u SAD u svom istraživanju su se fokusirali na bezbednost individualnog prevoza. Analizirali su pomoću kompjuterskog programa 36 miliona medicinskih beleški iz 180 klinika i bolnica, nastalih u periodu od 14. januara 2014. do 14. maja 2020.
Program je tražio opise povreda, ključne reči i „učio“ nove pojmove. Na kraju je bilo moguće pripremiti izveštaj koji ne ostavlja nikakvu nedoumicu o tome koje prevozno sredstvo treba odabrati kako biste bezbedno stigli na odredište.
U proučavanom uzorku medicinskih ustanova o povredama zadobijenim tokom vožnje električnog trotineta zabeležene su 1.354 prijave. To je u proseku 115 povreda na milion putovanja, ali postoji jedan detalj vredan pažnje.
Do 2018. godine, odnosno do naglog rasta popularnosti električnih trotineta, prosek događanja bio je 13 godišnje. U 2018. već su bile 592 povređene osobe, a 2019. godine 672.
Bicikl sa 15 povreda na milion putovanja znatno je bezbedniji. Ipak, neprikosnoveni lider po bezbednosti u individualnom prevozu je automobil – samo osam povreda na milion putovanja.
Zašto je električni trotinet toliko opasan?
Kako se navodi, koristi ga manje ljudi koji poznaju saobraćajne propise (u odnosu na, recimo, motocikl), a mnogi od njih dodatno voze pod uticajem raznih stimulansa “jer to je samo trotinet”.
Dalje, mnogi korisnici električnih trotineta nemaju veštine koje ih definišu kao vozače. Da biste vozili automobil, morate da položite vozački ispit i da imate minimalno znanje o tome kako funkcioniše drumski saobraćaj.
Takođe, električni trotineti voze se uglavnom bez kaciga, pa se rizik od ozbiljne povrede u slučaju nezgode znatno povećava.
Mali točkovi, uzrast vozača, alkohol, droga i nesreća je neizbežna…
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.