Most na Dunavu kod Bele Crkve „povukao“ i moto – put do Vršca

Završava se moto-put Požarevac – Golubac koji je veza između državnog puta E 75 sa Podunavskim regionom. Kako bi se Braničevo spojilo sa Banatom planirano je da se u rejonu Popovac odvoji novi moto-put prema Vršcu i Beloj Crkvi.

Planirana je izrada projektne dokumentacije infrastrukturnog koridora državnog puta, deonica Đurakovo – Ram – Crvena Crkva – Vršac – veza na planirani auto – put Pančevo – Vatin, kao i Crvena Crkva – Bela Crkva – državna granica sa Rumunijom (granični prelaz Kaluđerovo).

Ovaj putni pravac predstavljao bi osnovnu vezu na pravcu istok-zapad, granica sa Rumunijom do E-75 preko Dunava, kao velikog međunarodnog plovnog puta, odnosno auto-puta E-75 i državnih puteva u koridoru koji predstavlja tzv. „Banatsku magistralu”, i povezuje predmetno područje na još jedan hijerarhijski kvalitetniji način (moto-put – brza saobraćajnica) sa ostalim delovima Republike Srbije i Rumunijom (granični prelaz Kaluđerovo).

Most počinje istočno od naselja Ram, ka Dunavu, prema Banatskoj Palanci i ušću kanala DTD u Dunav. Na toj lokaciji vodeno ogledalo Dunava je nešto manje od 1000 m.

Kako ne postoji državni put koji spaja Braničevski i Južnobanatski okrug, jedini način prelaska preko Dunava sada je skela koja saobraća tokom cele godine između Rama i Stare Palanke, a koji je često otežan zbog jakih udara košave.

Stanovnici opština sa obe strane Dunava moraju da prelaze 100 kilometara okolnim putevima, dok bi izgradnjom mosta taj put bio vremenski znatno kraći.

Izgradnja mosta na Dunavu predstavlja ozbiljan poduhvat i veliki izazov, te će budući most biti jedan od najlepših koji će putnicima omogućiti udobnu i sigurnu vožnju. S obzirom na konceptualne pretpostavke, predviđamo most s dva pilona, raspona 400–500 metara, sa prepustima 200–250 metara.

Takođe, ova saobraćajnica utiče na razvoj turizma u navedenim okruzima. Sama blizina Srebrnog jezera, koje se nalazi na području Braničevskog okruga, na 2 km od Velikog Gradišta, i koje decenijama predstavlja popularnu destinaciju za odmor i ribolov, privlači pažnju mnogim turistima iz svih krajeva Srbije, ali i iz susednih država, a izgradnja brze saobraćajnice uticaće na porast broja posetilaca, turistički i ekonomski razvoj. Izgradnja ove saobraćajnice ekonomski i turistički bi oživela Belu Crkvu i južni Banat i bila najbrža veza Rumunije sa srednjom Srbijom kao i Severnom Makedonijom i Grčkom.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: