Vizionar, enigma svetske ekonomije, osoba koja najambicioznije i teško ostvarive ideje pretvara u realnost. Vlasnik kompanija koje pomeraju granice realnosti u svojim oblastima.
Rođen je i odrastao u Pretoriji u Južnoafričkoj Republici, a preselio se u Kanadu kad je imao 17 godina, kako bi se školovao na Univerzitetu Kvins u Kingstonu. Dve godine kasnije, prebačen je na Univerzitet Pensilvanije, gde je diplomirao ekonomiju u Varton školi i fiziku na Fakultetu za umetnost i nauku. Godine 1995. započeo je doktorske studije iz primenjene fizike i nauka o materijalima na Univerzitetu Stanford, ali je odustao nakon 2 dana kako bi započeo preduzetničku karijeru.
Kasnije je osnovao softversku kompaniju Zip2, koju je 1999. godine kupio Compaq za 340 miliona dolara. Mask je tada osnovao X.com, internet banku, koja je spojena sa Confinity 2000. godine, a kasnije te godine je postala PayPal. Ibej je kupio PayPal u oktobru 2002. godine za 1,5 milijardi dolara.
Maja 2002. godine, Mask je osnovao aeronautičku kompaniju Space X, čiji je direktor i glavni dizajner. Pomogao je u finansiranju kompanije Tesla motors, proizvođača električnih vozila i solarnih panela, a 2003. godine postao je njen direktor i arhitekta proizvoda. Inspirisao je stvaranje SolarCity-a 2006. godine. Mask je 2015. godine suosnovao OpenAI, neprofitnu istraživačku kompaniju koja ima za cilj promovisanje prijateljske veštačke inteligencije. Jula 2016. godine, suosnovao je Neuralink, neurotehnološku kompaniju fokusiranu na razvoj interfejsa između mozga i računara, i njen je glavni izvršni direktor. Decembra 2016. godine, Mask je osnovao The Boring Company, kompaniju za izgradnju infrastrukture i tunela.
Osim ovih poslova, osmislio je super-brzi transportni sistem poznat pod nazivom Hyperloop, a predložio je vertikalno uzletanje i sletanje supersoničnih aviona sa električnim propulzijama ventilatora, poznatim kao Maskov električni mlaz. Mask je izjavio da je njegova vizija da promeni svet i čovečanstvo smanjivanjem globalnog zagrevanja, korišćenjem održive energije i smanjivanje rizika „ljudskog istrebljenja” kolonizacijom Marsa.
Space X
Mask je osnovao Space X sa dugoročnim ciljem stvaranja prave civilizacije koja putuje svemirom. Space X razvija i proizvodi svemirske rakete-nosače sa naglaskom na unapređivanje stanja raketne tehnologije. Kompanijine prve dve lansirane rakete su Falkon 1 i Falkon 9, a prva letelica je Dragon. Godine 2006, Space X je dobio ugovor sa NASA-om za nastavak razvoja i ispitivanja Falkon raketa-nosača i Dragon letelice za prevoz tereta na Međunarodnu svemirsku stanicu. Usledio je novi ugovor sa NASA-om od 1,6 milijardi dolara 23. decembra 2008. godine za dvanaest letova Falkon 9 raketa i Dragon letelice, čime je zamenjen američki spejs-šatl koji je povučen iz upotrebe 2011. godine
Tesla
Februara 2004. godine, Mask je investirao u kompaniju Tesla Motors i pridružio se upravnom odboru kao njegov predsednik. Preuzima rukovodstvo nad kompanijom kao generalni direktor i arhitekta proizvoda, pozicije koje drži i danas. Kompanija je prvo konstruisala električni sportski automobil, Tesla Rodster, 2008. godine i prodala oko 2500 vozila u 31 zemalja. Kompanija je počela isporuku Modela S sedana sa četvoro vrata 22. juna 2012. godine. Zatim je predstavljen treći proizvod, Model X, koji je bio usmeren ka SUV tržištu u februaru 2012. godine. Mask je favorizovao proizvodnju kompaktnog Tesla modela u vrednosti od 30 hiljada američkih dolara i proizvodnju i prodaju komponenata električnih pogonskih sklopova tako da drugi proizvođači automobila mogu proizvoditi električna vozila po povoljnim cenama bez potrebe da proizvode sopstvene pogonske sklopove.
Pored proizvodnje električnih automobila kompanija se bavi proizvodnjom solarnih panela i “pametnih krovova” koji imaju za cilj da dovedu do veće proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora. Što bi dovelo do smanjenja zagađenja i nezavisnosti od cene energenata na tržištu. Što je tema u fokusu od kad je krenula specijalna vojna operacija u Ukrajini.
Boring
Kompanije je osnovana kao projekat za izgradnju podzemnih auto-puteva koji treba da reše problem zastoja u saobraćaju u svetskim metropolama. Vizija je da se trenutno vreme provedeno u vožnji drastično skrati kretanjem kroz tunele velikim brzinama.
Najavljeno preuzimanje Tvitera postavlja pitanje u kom smeru će društvene mreže da se menjaju u budućnosti, jer je Mask uneo inovacije u svaki posao u koji je ušao. Maštu je zagolicao tvitom koji je objavio nakon najave preuzimanja Tvitera.
By “free speech”, I simply mean that which matches the law.
I am against censorship that goes far beyond the law.
If people want less free speech, they will ask government to pass laws to that effect.
Therefore, going beyond the law is contrary to the will of the people.
— Elon Musk (@elonmusk) April 26, 2022
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.