Još jednom je potvrđeno da najskuplje ne znači uvek i najbolje.
Kada odvezu automobil na pranje, mnogi vozači obično izaberu najskuplji program, smatrajući da na taj način najbolje brinu o svom četvorotočkašu.
Međutim, to baš i nije tako, jer skupi programi pranja sa donjim čišćenjem mogu da oštete automobil, ističe nemački autoklub (ADAC).
Iz ADACA navode i da je često jeftin program pranja najbolji, ali pod uslovom da deo procesa bude i takozvano pretpranje.
Pretpranje je od velike važnosti kada vozite svoj automobil kroz autoperionicu. To može da se uradi, na primer, mlazom pare ili slojem hemijske pene koji otpušta tvrdokornu prljavštinu na boji automobila i sprečava da čestice prljavštine, peska, soli i kamenčića poput brusnog papira deluju na boju i uzrokuju ogrebotine.
Ističe se da su dovoljni jeftini, standardni programi pranja. Skupi, premium programi sa čišćenjem podvozja nisu potrebni i mogu čak i da dovedu do problema, piše “Revija HAK”.
Kod starijih vozila, prilikom čišćenja podvozja, vlaga može da prodre kroz otvore na dnu. Moderna vozila, sa druge strane, obično su prekrivena plastikom sa donje strane, što čini nepotrebnim pranje podnice zbog zaštite od korozije.
Boju je najbolje, nakon čišćenja, zaštititi od sunčevih zraka, smole, ptičijeg izmeta i lepljivog polena. Tretman voskom štitiće vaš automobil tri do šest meseci, a tretman od strane profesionalaca za poliranje može da traje i do godinu dana. Takođe, svako oštećenje boje koje bude prouzrokovano, na primer, udarcem kamenja, treba odmah tretirati olovkom za popravke kako bi se sprečilo dalje oštećenje rđe i skupe popravke.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.