BEOGRAD – Korisnici Sistema elektronskih faktura (SEF) dostupne su nove funkcionalnosti, saopštilo je Ministarstvo finansija i navelo da oni mogu da pristupe demo verziji sistema SEF 3.9 na kojoj su dostupne izmenjene evidencije obračuna poreza na dodatu vrednost: pojedinačna evidencija PDV i Zbirna evidencija PDV.
Korisnici mogu da isprobaju i otpremanje pojedinačne i zbirne evidencije PDV putem aplikativnog interfejsa, API, koristeći nepromenjenu tehnologiju – JSON datoteke.
Za demonstraciju su dostupne nove poreske kategorije, S10, S20, AE10 i AE20, uz odgovarajuće šifre za primenu poreskih kategorija za sve elektronske fakture, faktura, avansna faktura, dokument o povećanju i dokument o smanjenju, i to kako za korisnike koji SEF-u pristupaju putem korisničkog, tako i za one koji pristupaju putem aplikativnog interfejsa.
Uređena je i mogućnost da korisnici sistema opredele svoj status u smislu Zakona o porezu na dodatu vrednost, da li su obveznici PDV ili nisu, kao i da odrede poreski period, ukoliko su obveznici PDV.
Među najznačajnijim unapređenjima verzije SEF-a 3.9 su i izmene koje se odnose na integraciju sa sistemom Uprave carina, kao i omogućavanje unosa više bankarskih računa na profilu subjekta, te prikazivanje NBS IPS QR koda na generisanom spoljnom prikazu fakture, PDF.
U skladu sa dosadašnjom praksom, objavljeno je i ažurirano interno tehničko uputstvo, u koje su ugrađena sva potrebna objašnjenja i tehničke specifikacije sprovedenih izmena u sistemu.
Dopune internog tehničkog uputstva ne razlikuju se po sadržaju od prethodno objavljenih dokumenata na osnovu kojih su korisnici i proizvođači softvera prilagođavali svoje programe.
Objavljen je i dokument “Korisničko uputstvo” koji prati primenu funkcionalnosti pojedinačne i zbirne evidencije PDV.
Ministarstvo je u saopštenju pozvalo sve zainteresovane subjekte, kao i pružaoce usluga razvoja poslovnih i računovodstvenih programa, kojima se služe kako bi se povezali na SEF, da urade detaljne provere rada izmena koje su izvršili na svojim softverima, kao i da se još jednom upoznaju sa obavezama preciziranim izmenama i dopunama Pravilnika o elektronskom fakturisanju.
Izmene i dopune Pravilnika o elektronskom fakturisanju donete su 2. avgusta a njihova primena počinje 1. septembra, osim odredaba koje se odnose na elektronsko evidentiranje prethodnog poreza.
Od početka korišćenja Sistema elektronskih faktura kroz sistem je razmenjeno više od 205 miliona e-faktura.
Pročitajte još: