Stručnjaci za gume tvrde da milioni vlasnika vozila i vozača prave veliku grešku. Naime, kada se ne menjaju sve, već samo istrošene prednje gume, na pogrešno mesto stavljaju nove gume!
Stručnjak za automobile tvrdi da se nikada novi par guma ne bi trebao staviti na prednju osovinu. Umesto toga, trebalo bi ih montirati na zadnju osovinu, a gume koje su bile pozadi prebaciti napred – piše Autoklub.
Možda već znate ovo pravilo, ali tehnički menadžer velike firme u Velikoj Britaniji, nedavno je ispričao Auto Expressu da pola britanskih vozača nije imalo pojma da je to potrebno učiniti kada se menja samo jedan par guma.
Takođe je naglasio da ni mnoge trgovine guma i vulkanizeri nisu svesni ovog pravila.
Možda se pitate zašto staviti bolje i novije gume pozadi kada je prednji deo taj koji ke prvi na lniji fronta – on obavlja sva kočenja i skretanja! Sve to ima veze sa stabilnošću. Postavljanjem boljih guma na szadnjoj strani minimizira se bilo kakvo klizanje i mogućnost da se auto prevrne prilikom nagle promene smera. To bi moglo biti izuzetno opasno na mokrom putu.
“Kad je vozilo stabilno, tada možete početi razmišljati o kočenju i prianjanju”, rekao je Porteous novinaru Auto Expressa. “A ono što zapravo vidite je da postoji dovoljno snage kočenja i vuče uprkos delimično istrošenim gumama spreda.”
Najvažnije je da će vozač s novim gumama straga lakše razumeti i kontrolisati svako proklizavanje prednjeg kraja. Mešavina mekih novih prednjih i starih tvrdih zadnjih guma često završava nekontrolisanim zanošenjem pri velikim brzinama, dok je u suprotnom mogućnost za tako nešto mnogo manja i vozač može mnogo lakše sprečiti tu pojavu.
Auto stručnjak takođe kaže da se pravilo ‘novih guma na zadnjoj strani‘ primenjuje bez obzira na konfiguraciju pogonskog sklopa vašeg automobila, dakle i na vozilima koje imaju zadnji ili pogon na 4 točka.