Meta Threads je Twitter konkurent koji stiže ove nedelje

Kompanija Meta će ove nedelje lansirati društvenu mrežu Threads koja je direktni Twitter konkurent, a izgrađena je na pozadini Instagram aplikacije.

Nova društvena mreža Threads koja bi trebalo da bude glavni Twitter konkurent, stiže do 6. jula. Ona će biti zvanično dostupna za korišćenje, a već sada informacije o njoj navedene su u okviru App Store prodavnice za korisnike Apple uređaja. Za one sa Android operativnim sistemom, aplikacija će takođe biti dostupna čim se pojavi na Google Play Store prodavnici aplikacija.

Threads, an Instagram app

Zvanični naziv aplikacije je “Threads, an Instagram app” što u prevodu praktično znači da je ona na jedan način deo Instagram društvene mreže, odnosno, kako smo ranije pisali, izgrađena je na njenoj osnovi i integrisana sa tom mrežom. To znači da će korisnici nove društvene mreže moći da je koriste uz pomoć svojih Instagram naloga i automatski prebace svoje korisničko ime, pratioce i druge informacije sa profila i na novu mrežu.

Kako je ranije rekao jedan od direktora kompanije Meta, nova mreža koristi ActivityPub protokol koji korisnicima omogućava da svoje Instagram naloge i pratioce prebace na novu mrežu. Slično kao što je to slučaj sa mrežama Facebook i Instagram, koje su takođe u vlasništvu kompanije Meta.

Interfejs aplikacije, kako se i vidi na zvaničnim fotografijama, zaista dosta podseća na Instagram. Međutim, poenta je što ona u stvari predstavlja direktnu Twitter konkurenciju i korisnički interfejs je zapravo hibrid izgleda ove dve društvene mreže.

Nova mreža je, prema funkcijama i izgledu mnogo bliža Twitter-u nego Instagram-u. Naime, samo iz njenog naziva već se vidi sličnost – Threads u prevodu znači Nizovi, a jedan od zaštitnih znakova Twitter aplikacije su upravo objave postavljene u nizovima poruka poznatije kao Twitter threads.

Nova mreža zasnovana je na, pre svega tekstualnim objavama i ima opciju grupisanja pomenutih objava, odnosno nizova, iako će postojati mogućnost dodavanja fotografija. Te objave drugi korisnici će moći da komentarišu, obeleže da im se sviđaju, ali i da ih ponovo podele, uz verovatno svoje komentare – citate, baš kao što je to slučaj i na Twitter mreži.

Threads ogledalo korporativnog rata za naklonost korisnika

Potez Meta da napravi novu društvenu mrežu dolazi baš nakon što je milijarder Ilon Mask kupio Twitter i na ovu mrežu uveo niz promena, od kojih su neke popularne, dok druge nisu. Neke od njih zasnivaju se najviše na kritikama koje je Mask upućivao bivšem rukovodstvu, poput gušenja slobode govora na mreži, banovanja naloga, politiku korišćenja i bot naloge.

Tako je Mask od preuzimanja, zaista vidno izmenio algoritam dostupnih objava na ovoj mreži, dok se prijavljene objave više ne brišu tako lako i često kao ranije, kao što je to i dalje slučaj na Instagram aplikaciji. Naime, na mreži Instagram, ali i Facebook banovanja naloga i objava su jako česta, posebno ukoliko oni nisu u skladu sa (ne)zvaničnim medijskim narativom.

Foto: YouTube PrtSc/Real Time with Bill Maher

Ubrzo posle uvođenja ovih promena, kompanija Marka Zukerberga je požurila da uzvrati udarac pravljenjem konkurentske aplikacije i javno priznala da je to “Meta odgovor na Twitter”. Navodno su u kompaniji dobili “više zahteva od javnih ličnosti i kreatora sadržaja” da “naprave stabilnu Twitter alternativu kojom se bezbedno upravlja”. A možda su to i izmislili kako bi privukli više korisnika kod njih. Moramo im verovati na reč.

Nezavisno od utemeljenosti ili istinitosti ovih zahteva, nova aplikacija je očigledno spremna, a uskoro ćemo videti na čemu je zasnovana njena politika korišćenja i hoće li uspeti u svojoj nameri da porazi Twitter.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.