Mekdonaldsov novi brend u Rusiji će se zvati „Fun and Tasty“

Mekdonalds u Rusiji je registrovao moguće nazive brendova za firmu koja je preuzela njene restorane brze hrane, uključujući „Fun and Tasty“ i „The Same One“, pokazuju patentne prijave u petak.

Kompanija je u petak saopštila da su robne marke registrovane kod ruske agencije Rospatent, od kojih je na kraju planirala da izabere jedan brend, takođe uključivale „Just Like That“ i „Open Checkout“.
Najveći svetski lanac hamburgera ima skoro 850 restorana u Rusiji i prodaje te prodavnice lokalnom licenciranom Aleksandru Govoru, koji vodi operaciju od 25 restorana. Govor će upravljati brendom pod novim imenom u Rusiji, a drugim korisnicima franšize će biti data mogućnost da rade pod novim brendom.
Mekdonalds je ranije ovog meseca najavio da će potpuno napustiti Rusiju kao odgovor na vojnu kampanju nacije u Ukrajini i talas gneva i sankcija Zapada koji je usledio. Kompanija, koja poseduje 84% svojih restorana u Rusiji, jedan je od najvećih međunarodnih brendova koji je napustio od februarske invazije.
U početku u martu, ubrzo nakon što je počeo rat, Mekdonalds je pratio druge zapadne kompanije u privremenom zatvaranju svojih restorana u Rusiji.
Ovom odlukom okončan je trodecenijski odnos Mekdonaldsa sa Rusijom. Mekdonalds je otvorio vrata svog prvog restorana u Moskvi 31. januara 1990. Posluženo je više od 30.000, a lokacija na Puškinovom trgu morala je da ostane otvorena satima kasnije nego što je planirano zbog gužve.

Njegov dolazak u Moskvu nije bio samo Big Mac i pomfrit, primetila je Darra Goldstein, stručnjak za Rusiju na Vilijams koledžu. Bio je to najistaknutiji primer pokušaja predsednika Sovjetskog Saveza Mihaila Gorbečova da otvori svoju zemlju u raspadanju prema spoljnom svetu.
„Postojala je zaista vidljiva pukotina u gvozdenoj zavesi“, rekla je ona ranije. „Bilo je veoma simbolično u vezi sa promenama koje su se dešavale. Otprilike dve godine kasnije, Sovjetski Savez će se raspasti.
Mekdonalds će uzeti značajan otpis od izlaska iz Rusije — između 1,2 i 1,4 milijarde dolara.
U svom najnovijem izveštaju o zaradi, Mekdonalds je naveo da ga je zatvaranje njegovih restorana u Rusiji koštalo 127 miliona dolara u prošlom kvartalu. Skoro 27 miliona dolara došlo je od troškova osoblja, plaćanja zakupa i zaliha. Ostalih 100 miliona dolara je bilo od hrane i drugih stvari koje će morati da odbaci.
Mekdonalds je krajem prošle godine imao 847 restorana u Rusiji, prema dokumentu investitora. Zajedno sa još 108 u Ukrajini, oni su činili 9% prihoda kompanije u 2021.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.