Medijska pismenost neophodna u pandemijskoj konfuziji

BEOGRAD – Globalna Nedelja medijske pismenosti obeležava se u godini kada građani Srbije zbog opšte konfuzije izazvane pandemijom imaju sve manje poverenja u izvore informacija, saopštila je danas Američka asocijacija za međunarodni razvoj (USAID).

Pod sloganom „Medijska pismenost za javno dobro”, osmisljene su aktivnosti koje imaju za cilj da se građanima, privredi, državnoj upravi, nastavnicima, deci i njihovim roditeljima, skrene pažnja na važnost medijske i informacione pismenosti, istakli su iz USAID.

Tim povodom su u svim većim gradovima ispred najznačajnijih institucija osvanuli, kako tvrde organizatori, intrigantni bilbordi koji ukazuju da je svako od nas preuzeo uloge koje do sada nije imao.

Kako skoro dve godine živimo u pandemiji i opštoj neizvesnosti, dodaje se u saopštenju, pravila se menjaju iz minuta u minut, zbog čega su ljudi izgubili poverenje u izvore informisanja, odluke institucija, stručnost i profesionalizam.

“Izazovno vreme traži od nas da svakodnevno budemo baš ono što smo mislili da nismo – članovi kriznog štaba, infektolozi, urednici, mediji, doktori, pedagozi i influenseri, a za to nam trebaju veštine kritičkog razmišljanja i medijske pismenosti”, rekao je menadžer programa Nova pismenost Goran Zarić.

U Nedelji medijske i informacione pismenosti, dodao je on, pažnja javnosti se skreće provokativnim skečevima i edukacijom kroz program Nova pismenost (novapismenost.rs).

Program je usmeren na građane, medije, kompanije, obrazovni sistem, influensere i državnu upravu, a zajednički ga sprovode organizacija Propulsion i USAID.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.