ČIKAGO – Kompanija McDonald’s pretrpela je prvi globalni pad prodaje od 2020. godine, jer su potrošači širom sveta reagovali na više cene hamburgera, pomfrita i gaziranih pića.
Uporedna prodaja u lancu brze hrane pala je za jedan odsto u odnosu na prethodnu godinu od početka aprila do kraja juna, opadajući i na međunarodnim lokacijama i u bazi McDonald’sa u SAD, prenosi Financial Times.
Izvršni direktor kompanije Kris Kempcinski (Chris Kempczinski) rekao je da su potrošači „pažljiviji sa svojim troškovima“ kada je u ponedeljak predstavio finansijske rezultate u drugom kvartalu.
Dok su kvartalni prihodi od 6,49 milijardi dolara bili približno nepromenjeni u odnosu na prethodnu godinu, neto profit je opao za 12 odsto na 2,02 milijarde dolara,ispod očekivanja berze.
Američka grupa je najnovija koja je izvestila o padu potražnje, pojačavajući zabrinutost da je, nakon godina pomaganja u podržavanju najveće svetske ekonomije od pandemije, snaga potrošača prošla vrhunac.
Cena obroka u restoranima je značajno povećana poslednjih godina, sa američkim indeksom hrane konzumirane van kuće koji je porastao za 30 odsto od sredine 2019. godine. Istovremeno, domaćinstva koja su imala viška novca u mesecima nakon pandemijskih zatvaranja počela su da smanjuju troškove.
McDonald’s ima više od 40.000 restorana u više od 100 zemalja. Oko 41 odsto od 25,5 milijardi dolara prihoda prošle godine došlo je iz restorana u SAD.
Međutim, manji broj kupaca izazvao je pad prodaje u SAD za 0,7 odsto u drugom kvartalu. Međunarodna prodaja pala je za više od jedan odsto.
Pročitajte još: