Napadač PSŽ želi da ima kontrolu nad svojim marketinškim pravima i kada igra za nacionalni tim
Advokatica Kilijana Mbapea Delfin Verhejden, specijalista za marketinška prava, objasnila je francuskoj javnosti zbog čega je njen klijent odbio da učestvuje u pojedinim reklamnim kampanjama kao reprezentativac zemlje i zašto je u ime napadača PSŽ tražila promenu ugovora pre Svetskog prvenstva 2022.
Ovo je postalo goruće pitanj francuskog nacionalnog tima. Kilijan Mbape je prošle nedelje odbio da učestvuje u marketinškim operacijama i fotografisanju povezanih sa sponzorima selekcije.
– Kada je igrač prvi put pozvan u reprezentaciju Francuske, jedna od prvih stvari koju je uradio bilo je potpisivanje dokumenta koji će mu regulisati prava i obaveze prema timu. Dokument važi od dana potpisivanja i ističe pet godina nakon završetka profesionalne karijere. To su prve stvari koje nam predstavljaju problem. Za Kilijana, to će u suštini značiti da će obaveza trajati od njegove 18. do 40. godine. Toliko trajanje ugovora nije realno – rekla je advokatica fudbalera.
Mbape je izrazio svoje neslaganje sa obavezom da reklamira pojedine proizvode koji su deo sponzorskog pula selekcije Francuske. Tu se pre svega misli na hranu koja izaziva gojaznost kod dece i odraslih.
– Posle Svetskog prvenstva Kilijan je pokušao, uprkos velikom broju ponuda koje je dobio, da sam napravi izbor koga će reklamirati. Umesto da promoviše hranu koja bi mogla da dovede do gojaznosti, odlučio je da se opredeli za brend organske hrane za decu. To ne znači da je on sam bez zamerke u onome što konzumira, već da želi da prenese pravu poruku najmlađoj publici koja je pod uticajem svojih idola.
Usled svega ovoga, advokatica traži reviziju ugovora pre nego što tim ode na SP u Kataru.
– Nije moguće da FFF više radi ovako i sa ovim početnim dogovorom bez razgovora sa igračima na početku svake sezone. S obzirom na trenutnu klimu, šta bi se dogodilo da je ruska kompanija bila sponzor FFF? Igrači, kako stvari stoje, ne bi imali načina da odbiju promociju ovog brenda. Oni moraju imati mogućnost da imaju klauzulu savesti.
Takođe, zarada od prodaje dresova sa nacionalnim grbom i imenom poznatog fudbalera morala bi drugačije da se raspodeljuje:
👀 Petit toro ce dimanche à l’entraînement des Bleus. Peu en réussite, Kylian Mbappé a dû se plier à la traditionnelle punition des pompes… à sa façon. pic.twitter.com/u4A8zWcKeZ
— RMC Sport (@RMCsport) March 27, 2022
– Ko ima prava od prodaje? Dobavljač kompleta, FFF i igrači. Ako ime igrača stoji na dresu, trebalo bi nešto da zaradi. Svako je tada slobodan da odluči da li želi da zadrži novac ili da ga uplati drugima kao pomoć. Kilijan želi da ima mogućnost intervencije u onome što generiše – zaključila je Delfin Verhejden
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.