BEOGRAD – Republička direkcija za robne rezerve je u ponedeljak i danas počela da šalje ugovore o isporuci brašna mlinarima i pekarima koji su se našli na spisku za subvencionisano brašno, dostavljenom direkciji, izjavila je ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić i najavila da će ovo brašno biti podeljeno sledeće nedelje.
Prema njenim rečima, na spisku je 212 pekara i mlinara a očekuje se da će im biti podeljeno oko 20.000 tona brašna.
“To će pre svega obezbediti snabdevanje tržišta hlebom od brašna tipa 500, tzv. hleb sava, čija je cena uredbom Vlade Srbije zagarantovana i maloprodajna cena ne sme da bude veća od 46 dinara. To je u ovom trenutku najvažnije”, rekla je ministarka.
Ona je objasnila da firme koje sklapaju ugovore sa Republičkom direkcijom za robne rezerve, dostavljaju menice, nakon čega avansno uplaćuju brašno i preuzimaju ga.
“Ovde je važno napomenuti da jednim od članova tog ugovora sa Direkcijom, oni garantuju da će brašno biti korišćeno isključivo za proizvodnju hleba sava i da ne može biti upotrebljeno za druge svrhe”, objasnila je Matić.
Na pitanje da li ova isporuka može sprečiti poskupljenje proizvoda od brašna koje je Unija pekara iz Niša najavila za posle Nove godine, ministarka je rekla da hleb sava ne sme poskupeti jer je uredbom Vlade Srbije njegova cena garantovana, a ako se to ipak desi, savetuje građane da se obrate tržišnoj inspekciji jer bi to bio prekršaj za koji je predviđena kazna.
Isto važi i za cene još četiri životne namirnice, a to su ulje, šećer, mleko sa 2,8 odsto mlečne masti i svinjski but, koje su, takođe, uredbom zagarantovane i ne smeju se povećavati.
Cene ostalih proizvoda od brašna, prema njenim rečima, nisu predmet Vladine uredbe, jer se ona odnosi samo na osnovne životne namirnice.
“Uloga Vlade jeste da se socijalno najugroženijem stanovništvu obezbede osnovne životne namirnice po cenama koje nisu previsoke, što se, između ostalog, postiže i intervencijama iz republičkih robnih rezervi. Kao država koja vodi računa o socijalnoj politici, mi to godinama sprovodimo”, kaže ministarka trgovine.
Ona dodaje da je za očekivati da će se sadašnji inflatorni udar, izazvan, kako globalnim kretanjima, tako i energetskom krizom i cenom sirovina, stabilizovati početkom sledeće godine.
I dok jedni proizvođači najavljuju poskupljenja, drugi smatraju da sa regresiranom cenom brašna od strane Vlade Srbije, mogu i dalje da posluju po sadašnjim cenama.
Tako direktor marketinga i razvoja u kompaniji ”Don don” Srđan Brcanski za Tanjug kaže da će ova kompanija poštovati uredbu Vlade Srbije koja se tiče cene hleba od brašna T 500, da on neće poskupljivati, kao i da u prvom kvartalu neće podizati cene ni ostalim proizvodima.
“Uz regresirane cene brašna od strane Vlade Srbije mi možemo da održimo sadašnje cene naših proizvoda”, kaže on.
Dodaje da će nadalje, pošto rade sa berzanskom robom, pratiti stanje na tržištu, ali da s obzirom na zalihe brašna i ponašanje Vlade Srbije, nije za očekivati probleme izazvane brašnom, koji bi se odrazili kroz poskupljenje.
Ono što, prema njegovim rečima, pre može da bude razlog za kasnije povećanje cena jesu eventualni drastični skokovi cena energenata.
Gastronomija ima ključnu ulogu u razvoju turizma
Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić i predsednik Upravnog odbora Kulinarske federacije Srbije Jovan Vukelić potpisali su danas Memorandum o razumevanju u oblasti unapređenja turističke ponude i razvoju turističkih proizvoda Srbije.
“Gastronomija i kulinarstvo imaju ključnu ulogu u razvoju turizma i ugostiteljstva svake zemlje, pre svega jer predstavljaju snažan motivacioni faktor turističke tražnje u svetskim razmerama i odražavaju specifičnosti i atraktivnosti ugostiteljsko-turističke ponude i kulture ishrane određene destinacije. Srbija ima jedinstvenu i bogatu gastronomsku ponudu koja potiče od njene geografske, nacionalne i kulturne raznolikosti nastale vekovnim mešanjem stanovništva i upravo je to najzanimljiviji utisak koji strani turisti primete pri boravku u Srbiji”, navela je ministarka. Dodala je da potpisivanje Memoranduma sa Kulinarskom federacijom Srbije, kao i zajednički rad na zaštiti, razvoju i promociji autentičnih brendova imaju izuzetni značaj za budućnost gastronomskog proizvoda i celokupne turističke ponude Srbije.
Potpisivanje Memoranduma omogućiće zajednički rad na aktivnostima koje doprinose unapređenju turističke ponude i razvoju turističkih proizvoda, odnosno ostvarivanju zajedničkih ciljeva zaštite, očuvanja i razvoja autentičnih brendova Srbije i njihovoj promociji.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.