logo transparend vojvodina uzivo

,

Lučić: Završena era telekom kompanija kakve smo do sada poznavali

BEOGRAD – Generalni direktor Telekoma Srbije Vladimir Lučić izjavio je da su prihodi kompanije u periodu od 2012. do 2023, od fiksne telefonije smanjeni za gotovo 18 milijardi dinara (154 miliona evra) odnosno za 67 odsto, dok je prihod od razgovora i SMS poruka pao za 3,7 milijardi dinara (31,6 odsto) ili za 76 odsto, što govori da je završena era telekom kompanija kakve smo do sada poznavali i da uveliko traje prelazak sa telko na tehno.

Lučić je naveo da se ovi podaci procentualno ne razlikuju mnogo od rezultata multinacionalnih i nacionalnih telekomunikacionih operatera koje je zahvatio sličan trend u izvorima iz kojih se pune prihodi.

„Ovi podaci govore da je završena era telekom kompanija kakve smo do sada poznavali u kojoj one povezuju ljude s poslom, školom, porodicom ili lekaraom. I da je došlo vreme za resetovanje DNK telekom kompanija. Uveliko traje prelazak sa telko na tehno“, rekao je on za Politiku.

Lučić je naveo da je sposobnost korišćenja podataka i primena mašinskog učenja u njihovoj obradi, veštačka inteligencija i automatizacija velikog obima podloga su trensformacije iz telko u tehno.

Prema njegovim rečima u modi su servisi i sadržaj , povezivanje sa digitalnim platformama, podaci, oblak, internet stvari, personalizacija, kao i bezbednost.

„U toj transformaciji učestvuje i naš Telekom Srbija. Da se razumemo, to nisu trenutne popravke. Telekom kompanije moraju da liče na provajdere digitalnih platformi čije su performanse nove generacije impresuvne – usluge u oblaku (cloud), otvorena partnerstva, pristup programerima, kontrolisana arhitektura“, rekao je on.

Direktor Telekoma Srbija je kazao i da moderne telekom kompanije objedinjuju digitalnog operatera čije je srce tehnologija zasnovana na podacima i provajdera koji pruža nezamisliv izbor i fleksibilnost uz brze i bezbedne veze.

On je naglasio i da se u eri računara, interneta, pametnih telefona i društvenih mreža menjaju očekivanja potrošača koji žele personalizovanije i pogodnije načine komunikacije.

Lučić je naveo i podatak da od osam milijardi ljudi na planeti 5,35 milijardi ili dve trećine svetske populacije ima pristup internetu, a da se do kraja ove decenije očekuje da taj pristup ima 7,9 milijardi ljudi.

„Telekom kompanije su infrastruktura potrebna za povezivanje ljudi i internet stvari (IoT). Do 2025. broj IoT uređaja koji se koriste širom sveta dostići će neverovatnih 38,6 milijardi. Okosnica svih tih povezanosti je telekomunikaciona industrija“, rekao je on.

Kako je istakao, digitalna revolucija, konkurencija digitalnih platformi i veštačka inteligencija (AI) primoravaju telekom kompanije da preispitaju i transformišu svoje poslovne strategije.

„Starije strategije više ne važe, potreban je novi model za stvaranje vrednosti kako bi vlasnicima, akcionarima bio isplaćen zadovoljavajući prinos odnosno zarada“, rekao je Lučić.

Prema njegovim rečima, budućnost telekomunikacione industrije zavisi od toga koliko dobro drži korak sa novim tehnološkim trendovima – striming, komunikacije, aplikacije podataka, IoT, oblak.

Pročitajte još:

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.