BEOGRAD – Telekom Srbija je, prema merenjima RATEL-a, treću godinu zaredom najbolja mobilna mreža u Srbiji, a generalni direktor te kompanije Vladimir Lučić kaže za Tanjug da je to očekivan rezultat, s obzirom na velika ulaganja Telekoma u mrežu.
Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) je i ove godine sprovela merenja kvaliteta mobilnih mreža u Srbiji.
“Imamo najnovije vesti i sa ponosom možemo da kažemo da je RATEL i ove godine objavio svoja nezavisna merenja kvaliteta mobilnih mreža, koje inače radi od 2017. godine, i mi smo tri godine zaredom mreža broj jedan, mreža sa ubedljivo najboljim kvalitetom”, rekao je Lučić.
Kazao je da je očekivano da Telekom bude na prvom mestu nakon velikih ulaganja u mrežu i zbog toga što Telekom ima dobre stručnjake.
Lučić je napomenuo da Telekom sada ima, kako je rekao, skoro 2.900 “sajtova” sa baznim stanicama i da su po tome u velikoj prednosti u odnosu na konkurenciju.
Ove godine smo posebno intenzivirali razvoj i imamo rekord pošto smo implementirali više od 1.200 4G stanica.
“Time smo više od 85 odsto teritorije Srbije pokrili sa kvalitetnim 4G signalom i 98,2 odsto stanonivštva ima kvalitatan 4G signal”, rekao je Lučić Tanjugu.
Telekom je, ističe čelnik Telekoma, doprineo razvoju interneta i u ruralnim područjima.
“Trudili se da popravimo kvalitet 4G u tom segmentu. Izuzetna mi je čast i što smo, pored toga, sada lideri i u izgradnji kvalitetne optičke mreže, a u u mobilnoj držimo korak, što su pokazli i ovi rezultati RATEL-a”, naveo je Lučić.
Dodao je da Telekom sa dobijenim ocenama kvaliteta može da se pohvali kao i najbolji evropski operateri.
“Izgraditi, razvijati i održavati najbolju mobilnu mrežu u Srbiji nije naš ultimativni cilj, već sredstvo da korisnicima pružimo najbolje i najkvalitetnije usluge na tržištu. Činjenica da je naša mobilna mreža već tri godine uzastopno najbolja i to po merenjima RATEL-a, jedine zvanične nacionalne institucije u Srbiji nadležne za merenje kvaliteta mobilnih mreža, jasno govori o našoj posvećenosti korisnicima i konstantnom ulaganju u modernizaciju infrastrukture”, naveo je on.
Lučić je zahvalio svim kolegama na tom zajedničkom uspehu, a korisnicima još jednom poručio da nastave da uživaju koristeći usluge Telekoma.
“A mi ćemo se truditi da i u budućnosti opravdamo njihovo poverenje”, dodao je Lučić.
Napomenuo je da će kreditni aranžman koji je pre dva dana potpisan između Evropske investicione banke i Telekoma Srbija, koji podrazumeva investiranje 70 miliona evra za uvođenje 5G telekomunikacione mreže i proširenje postojeće 4G mreže, širom Srbije značajno uticati na dodatno unapređenje korisničkog iskustva putem implementacije infrastrukture poslednje generacije.
Kako je rekao, podrška EIB-a će omogućiti da 60 odsto građana Srbije dobije pristup najsavremenijoj 5G mreži i da se pogodnosti 4G mreže prošire tako da budu pristupačne skoro svim građanima.
Benčmarking mobilnih mreža (uporedna procena) sproveden je tokom septembra, oktobra i novembra ove godine.