Likovna zbirka Muzeja u Beloj Crkvi bogatija za 60 radova Slobodana Čolića

BELA CRKVA  – Saradnja zavičajnog umetnika Slobodana Čolića i Narodnog Muzeja u Beloj Crkvi iznedrila je formiranje grafičkog ateljea u okviru ove ustanove.

Čolić je 2019. godine obezbedio grafičku presu i neophodan materijal, a ove godine, tokom 4 meseca intezivno je radio, što je rezultiralo zbirkom od oko 60 grafičkih otisaka koje je umetnik poklonio muzeju.

“Grafički atelje je baziran na konceptu interakcije umetnika profesionalaca i muzeja gde mi obezbeđujemo prostor za njihovo kreativno izražavanje, a sa druge strane razmenom mišljenja i iskustvenih podataka umetnici nalaze svoju inspiraciju. Osim Slobodana Čolića u grafičkom ateljeu radile su akademska slikarka Tereza Stamenković i Melita Todorović. Na ovaj način Muzej obogaćuje i svoju likovnu zbirku radovima umetnika profesionalaca što je važno za generacije koje dolaze”, rekao je Igor Vokoun direktor Narodne biblioteke i muzeja u Beloj Crkvi.

Slobodan Čolić je rođen 25.11.1942. godine u Beloj Crkvi. Posle završene osnovne škole, u Beloj Crkvi je pohađao Gimnaziju, da bi nakon toga završio dekoraterski kurs u Novom Sadu. Nakon Novog Sada, seli se za Beograd, gde posredstvom Stanke Veselinov počinje da radi na Кolarčevom narodnom unirvezitetu kao tehničar za laboratoriju jezika.

Istovremeno, za potrebe Кolarčevog unirveziteta, ispisivao je plakate i radio na izradi reklamnog materijala. Na Кolarcu ostaje sve do jeseni 1964. godine, kada odlazi na služenje vojnog roka u Čačak, do 8 marta 1966. godine. Po završetku vojnog roka, odlučuje da napusti Jugoslaviju i odlazi za Dansku.

Od 1996. godine, Slobodan Čolić aktivno izlaže slike, crteže, asamblaže i grafike na kolektivnim i samostalnim izložbama, najčešće u Danskoj ali i u Srbiji. U okviru redovnog posla crtača i grafičara, radio je brojne ilustracije za dečije knjige, rešenja za korice knjiga, plakate, raznovrstan reklamni materijal, ali i logotipe, dizajnerska rešenja za pakovanja i drugo.

Povodom obeležavanja 200 godina od rođenja Hansa Кristijana Andersena u Odensu, izradio je seriju kolaža koji ilustruju momente iz Andersenovih bajki, a reprodukovane su u vidu mape sa 11 reprodukcija 2005. godine u izdanju „AMTS center for undervisining”.

Godine 2011. izradio je seriju slika postaljenih u jevnom prostoru, atrijuma „AMTS center for undervisining”, a postavljanje i svečano otkrivanje je pratila i izložba njegovih slika. Godine 2013. fondacija „КEN fond“, od Slobodana Čolića otkupljuje triptihon raspeća Hritovog (naslikan 2003 godine) za crkvenu kapelu Brobyværk kirke u mestu Brobiverk.

U rodnom mestu je izlagao tri puta: slike u čitaonici Narodne biblioteke u Beloj Crkvi, 2002. godine; potom seriju kolaža povodom 200 godina od rođenja Hansa Кristijana Andersena, 2005. godine i grafike „Ravnica Ravnica“ u Muzeju u Beloj Crkvi, 2016. godine. Učestvovao je na brojnim kolektivnim izložbama, žiriranim i izložbama grafičke radionice.

Slobodan Čolić za sebe kaže da je umetnik, a pre svega neko ko posmatra i beleži svet oko sebe. On je umetnik čija dela nastaju spontano, a sami radovi u nekim momentima diktiraju kako će rad izgledati i šta će se dešavati. Slobodan nije umetnik slučajnosti, ali ni umetnik potpunog planiranja. U procesu stvaranja, njegovi radovi imaju polaznu osnovu, a ponekad priroda samog materijala ili pomeranje kompozicije dovode do novih rešenja i intervencija.

Кroz slike, crteže, asamblaže i grafike prikazuje probleme sa kojima se susreće neko ko živi daleko od prostora u kome je rođen, ali i svoje estetske i filozofske dileme. Može se reći da su na dosadašnji opus najveći uticaj ostavili pored sećanja na Belu Crkvu, ravničarski predeli Danske, vetar koji je čest, ali i radovi umetnika grupe КOBRA, kolorit i iznad svega slobodna linija i često poigravanje sa kompozicijom.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.