NOVI SAD – Kako bi podržali pojedince u teškoj materijalnoj situaciji, neprofitna organizacija „LiceUlice“, koja je osnovana 2010. posvećena je osnaživanju isključenih iz društva, a koji žele da rade i da vlastitim trudom promene svoj život.
Delujući kao nezavisan fond, LiceUlice od 2010. godine, prodajom magazina, doprinosi socijalnoj i ekonomskoj inkluziji pripadnika ugroženih grupa koji žive u ekstremnom siromaštvu ili se suočavaju s nekim oblikom invaliditeta.
„Najčešće su prodavci LiceUlice ljudi koji se nalaze na margini našeg društva i bilo ko ko je iz nekog razloga nevidiljiv na tržištu rada. To jesu osobe koje su u situaciji beskućništva, osobe sa psihijatrijskom dijagnozom ili osobe sa raličitim psihosomatskim poteškoćama“, kazala je Jovana Ćojder, koordinatorka programa „LiceUlice“ u Novom Sadu.
Izdavanje magazina LiceUlice i njegova distribucija, obezbeđuje prodavcima pedeset odsto zarade od svakog prodatog primerka, a David Balić je već tri godine jedan od njih.
„Ljudi reaguju različito. Ima ljudi koji su čuli za časopis, i žele da ga kupe, ima i koji možda nisu toliko čuli pa ih zainteresuje raznim temama i samim tim što deo para ide u himanitarne svrhe, da, kupe časopis“, rekao je David Balić, prodavac magazina „LiceUlice“.
Pored rada na terenu, ta organizacija radnicima nudi i psihosocijalnu pomoć, kako bi povećali samopouzdanje i pomogli sami sebi, što je dugoročno mnogo važnije.
„Mogu da vidim razliku između prodavaca tek kada se prijave u udruženje i kada prodaju nekoliko godina. Ono što se promeni jeste da postaju definitivno osnaženiji, komuniciraju sa drugim ljudima, ostvaruju odnos ili relacije sa drugima ali da nekako prepoznaju soptvene potrebe i granice. Tako da ekonomska nezavisnost i prodaja magazina su mnogo više od same zarade za naše prodavce“, kaže Jovana Ćojder.
Tema broja ovog meseca je ekološka anksioznost i obuhvata uglavnom aktuelne elkološke teme, a pored njih u magazinu se mogu pronaći socijalno-politički, kao i društveno-odgovorni tekstovi.
Prvi tiraž magazina LiceUlice odštampan je u 200 primeraka, danas taj broj premašuje 15.000, a trenutno je na teritorijij Srbije 150 prodavaca koji prodaju magazin po cenio od 300 dinara, i tačno polovina te sume ide pravo njima u ruke.
Da bi se omogućio razvoj te inicijative, potrebna je pomoć građana, pa pored direktne kupovine, moguće je i pretplatiti se onlajn na sajt magazina.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.