logo transparend vojvodina uzivo

Letnji špic blizu vrhunca – hoće li „Nikola Tesla“ uspeti da odgovori na još veći broj putnika

BEOGRAD – Pred Evropom je izazovno leto, upozorava Evropska organizacija za bezbednost vazduhoplovstva. U narednih osam nedelja očekuje se da će avio-saobraćaj biti preopterećen u mnogim zemljama, među kojima je i Srbija. Nedostatak zemaljskog osoblja stručnjaci vide kao posledicu pandemije kada je potražnja pala za 80 odsto, da bi se potom putovanje vazduhom vratilo u mnogo većem obimu od očekivanog.

Mnogi se spremaju za put, ali izgleda da avio-kompanije i aerodromi nisu spremni za tako veliki broj putnika. Muči ih manjak radnika i letačkog osoblja, gužva na avionskim rutama usled zatvaranja ukrajinskog vazdušnog prostora – sve se skupilo i usporilo najbrži vid putovanja. Na Evrokontrolovoj listi najopterećenijih aerodroma su i beogradski i zagrebački, a najveće gužve očekuju se 8. i 15. jula. Raste i pritisak Vlade Srbije na kompaniju koja upravlja „Nikolom Teslom“ – da bolje odgovori na potrebe putnika

Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kaže da je situacija bolja nego što je bila prethodnih nedelja ali da je daleko od željene i od onoga što su obaveze kompanije „Vansi“.

„Zbog toga insistiram da se povećaju plate ljudima koji rade na sortirnici. Tu je najveći problem, radnici čitavih osam sati prebacuju kofere“, dodaje Vesić.

Petar Vojinović sa vazduhoplovnog portala Tango Siks naglašava da letovi preko turističkih aranžmana najmanje kasne. Dodaje da je tako jer je to važna stavka biznisa za avio-kompanije.

I Nemačka kuburi sa nedostatkom zemaljskog osoblja
Slična je situacija u celoj Evropi. Evrokontrol očekuje oko 33.000 letova dnevno narednih osam nedelja, oko osam odsto više nego prošle godine.

Dopisnik RTS-a iz Nemačke Nenad Radičević ukazuje na to da su avio-kompanije u toj zemlji unajmile više osoblja ali da i dolazi do gužvi.

„Pre svega, to se dešava na bezbednosnoj kontroli putnika, ili kao na aerodromima poput minhenskog da prtljag ne bude utovaren u avion zbog manjka zemaljskog osoblja“, ističe Radičević.

Naglašava da je aerodrom u Frankfurtu uveo autmatizovanu pasošku kontrolu.

Prema rečima Petra Vojinovića, kadrovski problemi su došli na naplatu što zbog korone, kada se desio kolaps potražnje tog vida saobraćaja za više od 80 odsto, a što zbog toga što se putovanje vazduhom vratilo u mnogo većem obimu nego što je to bilo ko očekivao.

„Er Srbija“ u petak nije otkazivala letove iz Beograda. Jeste, kažu, bilo kašnjenja kao i prethodnih dana, ali ne većeg nego kod drugih avio-prevoznika, što pokazuje da problem nije u pojedinačnim kompanijama.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.