NOVI SAD – Mercedes CE300 izuzetno je cenjen i redak primerak nemačke autoindustrije, a još ređi je u AMG paketu. Jedan takav, čija vrednost dostiže i preko 30.000 evra „otkriven“ je na ulicama Sremske Kamenice
Ovaj automobil video je i bolje dane, ali biće restauriran, rekao nam je njegov vlasnik.
„Kupio sam ga od čoveka sa juga Srbije koji ga je kupio davno, ali je auto 15 godina bio u garaži“, rekao nam je vlasnik.
Na pitanje da li je reč o pravom AMG modelu, jasno kaže: „Po papirima, da“.
Automobil je u voznom stanju, prešao je oko 90.000 kilometara, a vlasnik ovog retkog primerka kaže da auto trenutno čeka dubinsko pranje i pojedine delove koji treba da stignu, kako bi ponovo zasijao sjajem koji ga je krasio pre 33 godine.
Nakon toga, kako kaže, verovatno će biti korišćen za vikend vožnje, pa ga možda uočite na ulicama Novog Sada i Sremske Kamenice, ali i krivinama Fruškogorskih puteva.
Konkretan model sa slike je iz fabrike izašao 1990. godine, ali ne kao AMG, jer u to vreme stvari nisu tako funkcionisale.
Naime, AMG je prvobitno nastao kao nezavisna kompanija, koja se bavila doradom i preradom, najčešće Mercedesovih vozila, ali i drugih, kao što je Mitsubishi Galant za japansko tržište.
„Svetsku slavu“ dostižu drugom polovinom osamdesetih, upravo sa modelom E300 rađenim u Evropi, ali i SAD. Najviše je urađeno modela sa četiri vrata, a nešto manje kupea, kao što je primerak sa slike.
U to vreme, bilo je potrebno svoj, po mogućstvu, novi Mercedes odvesti u AMG salon i izabrati željene modifikacije koje su u ponudi, a u ponudi je bilo svega.
Podesiva sedišta, širi zadnji trap, drugačiji diferencijal, a pod haubom sve od postojećeg trolitarskog šestocilindričnog motora, pa do šestolitarskog V8 motora iz S klase.
Ko nije imao ograničen budžet i želeo je unikatan Mercedes, mogao na kraju procesa na računu videti cifru od oko 150.000 evra.
Upravo 1990. godine Mercedes i AMG potpisali su ugovor o saradnji, a 1999. godine AMG je zvanično postao deo Mercedesa.
Nažalost, AMG u to vreme nije vodio računa o tome koliko modela je modifikovao, ali je poznato da je urađeno svega 30 modela za V8 6.0 motorom. Pod nadimkom „Čekić“ (Hammer), njihova vrednost kreće se između 300 i 800 hiljada evra, u zavisnosti od ponuda na aukcijama, gde se najčešće i prodaju.
Model uslikan u Kamenici nije jedan od takvih, ali jeste velika retkost, pa tako restauriran može dostići vrednost do oko 30.000 evra.
L.S
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.