Kupujete polovnu Alfu, Fiat, Renault – kolika je verovatnoća da je auto nekad bio oštećen?

Istraživanje otkriva da su Tesla automobili najpodložniji oštećenjima, dok su Renault, Alfa Romeo i Fiat tri brenda sa najmanje oštećenja.

Iako moderni automobili dolaze sa brojnim bezbednosnim sistemima i karakteristikama, ponekad ipak dožive saobraćajnu nezgodu. Kako navodi carVertical, globalni udeo oštećenih vozila je 52,4% od svih automobila, pa statistički svaki drugi automobil pretrpi neku štetu nakon izlaska iz fabrike.

Ono što je još interesantnije – neke marke vozila su sklonije nezgodama od drugih.

CarVertical je nedavno sproveo istraživanje kako bi otkrio koje marke automobila imaju najveći procenat oštećenih vozila i utvrdio prosečnu novčanu vrednost tih oštećenja.

Istraživanje je sprovedeno analizom podataka o šteti iz dva miliona izveštaja o istoriji koje poseduje carVertical.

Primarni cilj istraživanja bio je da se otkrije koliko su česte evidencije štete među različitim markama automobila. Stoga su stručnjaci za podatke ove kompanije analizirali stvarne izveštaje o istoriji automobila napravljene za korisnike platforme.

Prosečna novčana vrednost štete izračunata je sumiranjem svih nezgoda određene marke i pronalaženjem proseka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno oštećeni automobili određenih marki i koliko popravke obično koštaju.

Drugi podatak otkriva prosečan broj nesreća po automobilu u okviru marke, koji je izračunat prebrojavanjem broja nesreća određene marke i deljenjem sa ukupnim brojem provera istorije za tu marku.

Skoro tri četvrtine Tesla automobila je učestvovalo u nekoj saobraćajnoj nezgodi

Tesla zauzima prvo mesto među najoštećenijim markama automobila – 74,3% proverenih izveštaja o istoriji Tesle imalo je evidenciju oštećenja, a slede Hyundai (69,1%) i Subaru (68,7%).

Renault (40,8%), Alfa Romeo (40%) i Fiat (39,5%) su tri brenda sa najmanje oštećenja.

Razlog za takve razlike se često može objasniti prostom logikom. Renault i Fiat uglavnom nude pristupačne automobile male snage koji su ekonomični i odlično služe kao porodična vozila ili osnovna svakodnevna prevozna sredstva.

Hyundai nudi pristupačne, ali “kul” modele, što je savršen recept za mlade i neiskusne vozače, navodi carVertical.

Subaru automobili su generalno bezbedni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako da rukuju vozilima sa pogonom na sva četiri točka u opasnim situacijama.

Sa druge strane, Tesla modeli su skupi i prepuni bezbednosnih sistema, ali malo ko je naviknut na njihovo brzo, skoro trenutno ubrzanje.

“Postoji ovaj paradoks sa Teslom, koji istovremeno ima jedan od najnaprednijih sistema autonomne vožnje a istovremeno učestvuje u najviše saobraćajnih nezgoda. Toliki broj nesreća može sugerisati da vozači ili nisu navikli na Teslino brzo ubrzanje ili jednostavno ne obraćaju dovoljno pažnje na vožnju.”

Ferrari i Lamborghini mogu da se “pohvale” najskupljim štetama

Nije iznenađujuće da se najveća prosečna vrednost štete pripisuje Ferrariju (94.149 evra) i Lamborghiniju (64.608 evra), što je nekoliko puta više od ostalih brendova na ovoj listi.

Tesla (14.320 evra) i Porsche (8.588 evra) zaostaju za brendovima luksuznih automobila sa znatno nižim troškovima popravke. Visoka prosečna vrednost oštećenja ukazuje na to da su popravke skupe ili da su oštećenja na određenim modelima ozbiljna.

Dok se egzotični automobili mogu “pohvaliti” troškovima izraženim u desetinama hiljada evra, prosečna šteta za BMW automobile je 3.994 evra, Volkswagen 3.539 evra i Toyotu 3.011 evra.

Istraživanje je pokazalo i globalnu prosečnu vrednost štete, koja iznosi 3.574 evra. Ovo bi trebalo da pomogne da se uporedi da li su troškovi visoki ili niski.

Što se tiče cene, nesreće sa superautomobilima su na drugom nivou. Čak i manja ogrebotina može doneti neke cifre koje teraju suze na oči, pa nije ni čudo zašto su Ferrari i Lamborghini na vrhu liste.

Porsche ima najveći prosečan broj zabeleženih šteta

Porsche zauzima prvo mesto sa 1,71 slučajem štete u proseku po automobilu, a slede Tesla (1,58) i Hyundai (1,52).

Peugeot (0,75), Renault (0,73) i Fiat (0,7) imaju najmanji udeo u evidenciji štete. Ovi proizvođači uglavnom proizvode jeftine i ekonomične automobile, pa njihovi vlasnici retko voze brzo ili agresivno.

“Postoji mala korelacija između najpopularnijih marki oštećenih automobila i najvećeg prosečnog broja evidentiranih šteta. Međutim, prosečna starost proverenih automobila na našoj platformi je oko 9,5 godina i, normalno, vozila nekih marki su oštećena dva puta tokom tog perioda”, kaže M. Buzelis iz kompanije carVertical.

Istraživanje je takođe otkrilo nekoliko ekstremnih slučajeva, uključujući jedan Mercedes sa čak 35 zapisa o šteti izveštaju o istoriji vozila. Višestruka oštećenja automobila su uobičajena i stvaraju još veće rizike, jer takva vozila možda nisu bezbedna za vožnju.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.