Najnepouzdaniji polovni SUV modeli prema TÜV izveštaju za 2025.
Potražnja za SUV vozilima ne jenjava, ali najnoviji izveštaj nemačkog TÜV-a za 2025. godinu otkriva da popularnost ne znači nužno i pouzdanost. Mnogi omiljeni modeli na tržištu polovnjaka pokazuju ozbiljne i skupe kvarove već nakon nekoliko godina korišćenja, piše Index.
Statistika, analizirana u saradnji sa časopisom Auto Bild, bez milosti razotkriva slabosti koje zadaju glavobolju brojnim vlasnicima.
Inspektori TÜV-a otkrili su uznemirujuće probleme – od rđanja izduvnih sistema i curenja ulja do problema sa kočnicama i oslanjanjem, čak i na relativno novim vozilima. SUV modeli sa ove liste spadaju među najnepouzdanije u svojim klasama.
To ne znači da ih treba u potpunosti izbegavati, ali je ključno poznavati njihove tipične slabosti.
Dacia Duster (prva generacija)
Rekorder po broju kvarova. Nakon osam godina, skoro svaki treći primerak ne prolazi tehnički zbog problema sa oslanjanjem, curenjem ulja, izduvom ili upravljačkim sistemom.
Tu su i česti kvarovi na nožnoj i parkirnoj kočnici, kao i na svetlima. Stopa kvarova posle 8–9 godina iznosi 29,7 %, a posle 10–11 godina skače na čak 34,1 %.
Nissan Qashqai (J10 prva generacija)
Nekada najprodavaniji SUV u Evropi, ali u poznim godinama pokazuje ozbiljne slabosti. Skoro 40 % vozila starosti 12–13 godina ne prolazi tehnički (u Nemačkoj).
Glavni problemi su istrošeni delovi oslanjanja (poprečne spone, stabilizatori), curenje ulja, rđanje izduva i slaba parkirna kočnica. Procenat kvarova: 36,3 %.
BMW X5/X6 (F15/F16)
Luksuzni SUV modeli iz Minhena pate od klasičnog BMW problema – istrošenih ležajeva oslanjanja. Curenje ulja je takođe često i skupo za popravku.
Lošiji su i na eko-testu (u Nemačkoj) od svojih prethodnika, a u nekim slučajevima korodirane kočione cevi dovode do pada na tehničkom. Stopa kvarova: 23,6 % posle 8–9 godina.
BMW X1 (F48)
Solidan auto, ali često pada na tehničkom zbog bizarnog razloga – amortizerima aktivne haube za zaštitu pešaka ističe rok posle 5 godina, a servisi ih često zaborave zameniti.
Kvar nije skup (oko 200 evra), ali vodi do pada na tehničkom. Procenat kvarova: 17,4 % posle 4–5 godina.
Kia Sportage (EL/SL, 2010–2015.)
Ovaj model sa godinama postaje sve problematičniji. Parkirne kočnice zatajile su čak četiri puta češće od proseka, a prisutni su i problemi sa ležajevima točkova, krajevima spona i brzim trošenjem kočionih diskova.
Posle 12–13 godina, kvarovi se javljaju u 34,7 % slučajeva.
Opel Crossland X (P7)
Sa 10,4 % vozila koja padaju već na prvom tehničkom, Crossland X je najgori u svojoj klasi.
Problemi uključuju curenje ulja, kvarove na oprugama i amortizerima, ali i loš kvalitet izduvnog sistema. Kočioni diskovi često su istrošeni već posle tri godine, iako su kilometraže niske.
Dacia Duster (druga generacija)
Znatno poboljšana (u odnosu na 1. generaciju), ali i dalje sa slabim tačkama. Mnogi vlasnici štede na održavanju, što se kasnije obije o glavu.
Česti su problemi sa upravljačem, curenjem ulja, izduvnim sistemom, kao i sa kočnicama i osvetljenjem. Procenat kvarova posle 4–5 godina: 16,2 %.
BMW X5/X6 (G05/G06)
I najnovije generacije pate od problema sa oslanjanjem, koje teško podnosi njihovu masu.
Curenje ulja javlja se već na prvom tehničkom, a imaju i tri puta veću stopu pada na eko-testu od proseka. Posle 4–5 godina, stopa kvarova iznosi 14,4 %.
Škoda Kamiq
Generalno pouzdan model, ali sa jednom ozbiljnom manom – prerano trošenje kočionih diskova.
Ovaj kvar se pojavljuje čak četiri puta češće od proseka, što utiče na funkcionalnost kočnica. Već na prvom pregledu, 9,6 % vozila ima ozbiljne zamerke.
Ford Kuga (III)
Treća generacija nasledila je mnoge probleme prethodnika. Tu su curenje ulja iz amortizera, pucanje opruga, problemi sa izduvnim gasovima i rđa na izduvnom sistemu.
Česti su i kvarovi na kočnicama i svetlima. Već posle 2–3 godine, kvarovi se javljaju u 9,0 % slučajeva – značajno iznad proseka.