Kupovina novog automobila nekad može biti stresna. Veliki izbor modela i pogona kupcima predstavljaju slatke muke.
Ali kako izabrati najbolje rešenje za sebe, a izbor nikad veći? Triput meri, jednom seci, što bi rekao naš narod.
Izbor novih auta nikad nije bio veći, od malih gradskih auta pa sve do moćnih limuzina, sportskih zveri sa velikom kubikažom, pa sve do ogromnih SUV autumobila, popularno zvanih „džipovi“.
Cene su isto tako šarolike, pa najjeftinije nove automobile možete naći po ceni od 12.000 evra, pa naviše, sve do onih luksuznih čija cena prevazilazi šest cifara… u evrima naravno.
Večito pitanje- koji su bolji, koji jeftiniji, koji manje troše, koji se više kvare?
Moderni benzinci zahvaljujući novim tehnologijama daju fantastične rezultate. Manji motori sa turbo punjačima i direktnim ubrizgavanjem goriva, uspevaju da izvuku maksimum iz mašine.
Dizel automobili, sa druge strane, imaju ne baš atraktivne stvari kao što je plivajući zamajac ili pumpa visokog pritiska… I redovnu „boljku“ dizelaša – problemi sa startovanjem zimi. Treba uzeti u obzir češće kvarove u odnosu na benzince, koji su tu u prednosti.
Automobili na hibridni pogon, važe za čistu tehnologiju, manje troše i zagađuju. Ali im je i cena značajno veća. Opet sa druge strane Srbija daje subvencije za kupovinu ovih automobila i cena same registracije je manja. Primera radi registracija novog Poršea „Panamera“, na hibridni pogon, izaći će jeftinije od registracije prosečnog automobila starog 10-15 godina, čija cena se kreće od 5.000- 12.000 evra…
Automobili na električni pogon, su još uvek u povoju, kako u svetu tako i kod nas. Prema njima i dalje vlada nepoverenje. Glavna pitanja su: imali dovoljno punjača za njih, koliko brzo se prazne, da li su delovi skupi. Pored svega, električni automobili su neizbežna budućnost, jer od 2035. godine u većini evropskih zemalja, prestaje proizvodnja automobila koji imaju motore na unutrašnje sagorevanje.
Snaga motora
Nećete baš puno uštedeti ako kupite model sa slabijim motorom u odnosu na snažniju verziju. Takođe bezbednost ide iznad uštede pogotovu kada treba preticati na putu… Tada je ipak snažniji motor u prednosti, ali takođe i više troši…
Dodatna oprema
Dodatna oprema povećava i samu cenu automobila, pa pripazita šta želite i uzimate i da li vam je sva ta oprema zaista potrebna.
Keš ili kredit?
Postoji razni načini da se dođe do novog auta. Nekad je bolje pazariti za keš jer iako odmah date novac, izađe vas jeftinije na duže staze nego da uzimate kredit. Kamate ipak uvećavaju krajnju cenu automobila… Ako se odlučite ipak za kredit ili lizing dobro se raspitajte o uslovima.
Registracija
Zahvaljujući novim tehnologijama čak i moćne limuzine i SUV-ovi mogu da imaju motor do 2.000 kubika.
Vozila sa snagom preko 2.000 kubika se (i dalje) smatraju luksuzom pa je i sama registracija veća, nekad čak i značajno. Ne treba da vas iznenadi da recimo nov automobil čija cena je 50.000 evra, a poseduje kubikažu od 1.400-1.800 kubika, ima manju cenu registracije od automobila starog 15 godina, koji ima zapreminu motora viću od 2.000 kubika
Kategorija auta
Možda i njavažnije pitanje: iz koje kategorije uzeti automobil?
Ova stvar zavisi od potreba i afiniteta. Neko više voli manje „gradska” automobile, neko limuzine, karavane ili Suv vozila… Vaše potrebe su takođe bitne, da li želite više prostora ili više konfora… Da li vam stvarno treba neki terenac 4×4 ako vozite samo po ravnom i u gradu? Ili neki auto sa troje vrata, a imate recimo malu decu i treba vam više prostora u samom automobilu?
I za kraj pitanje: šta je bolje uzeti?
Ne možemo tvrditi ko je bolji, ali recimo da su hibridi dobri za gradsku vožnju, dizeli za dalja putovanja a benzinci – univerzalni. Električni automobili su (ne tako daleka) budućnost bez obzira na predrasude koje ih prate.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.