U pitanju je najstarija Nissanova fabrika izvan Japana, koja radi neprekidno još od 1966. godine.
Posle decenija neprekidnog rada i miliona proizvedenih vozila, jedna od najdugovečnijih međunarodnih fabrika kompanije Nissan priprema se da stavi katanac na vrata.
Nakon ranijih izveštaja, kompanija je sada zvanično potvrdila da će proizvodnja u fabrici CIVAC u Kuernavaki, Meksiko, prestati do marta 2026. godine, čime se zatvara značajno poglavlje u istoriji njene proizvodnje.
Ova odluka deo je šire strategije restrukturiranja, koja uključuje zatvaranje sedam Nissanovih fabrika širom sveta.
Među njima, fabrika CIVAC ima posebno mesto — to je najstarija Nissanova fabrika izvan Japana, koja radi neprekidno još od 1966. godine.
Duga tradicija proizvodnje
Fabrika je započela proizvodnju modelom Datsun Bluebird na jednoj montažnoj liniji. Do 1975. proširena je drugom linijom i počela je proizvodnja pikapova, počevši od modela 720.
Godine 1978. dodata je i fabrika motora, čime je CIVAC dobio još važniju ulogu u Nissanovim operacijama u Severnoj Americi.
U decenijama koje su usledile, fabrika je dostizala značajne prekretnice u proizvodnji. Godine 1988. Nissan je postao najprodavanija marka u Meksiku, a fabrika je proslavila milioniti proizvedeni automobil.
Kasnije je preuzela i proizvodnju za izvoz, uključujući model Nissan Tsubame za japansko tržište od 1993. godine. Do 2000. sa proizvodnih traka sišlo je tri miliona vozila, a 2019. ta brojka je premašila šest miliona.
Trenutna proizvodnja i planovi za tranziciju
Trenutno, fabrika proizvodi modele Nissan Versa, Frontier i NP300/Navara.
Kompanija planira da u narednih godinu dana konsoliduje proizvodnju u svojoj fabrici u Aguascalientesu, pre nego što u potpunosti obustavi rad u postrojenju CIVAC.
„Više od 60 godina, Nissan Mexicana izgradio je snažan i pouzdan odnos sa svim zainteresovanim stranama u Meksiku, stekavši globalno priznanje kao jedna od ključnih operacija naše kompanije“, izjavio je Ivan Espinoza, izvršni direktor Nissana.
„Danas donosimo tešku, ali neophodnu odluku, koja će nam omogućiti da postanemo efikasniji, konkurentniji i održiviji. Tokom ove tranzicije, duboko cenimo neprocenjiv doprinos naših saradnika u fabrici CIVAC.“
Ovaj potez deo je šire globalne strategije restrukturiranja kompanije Nissan pod nazivom Re:Nissan.
Planira se smanjenje ukupnog proizvodnog kapaciteta sa 3,5 miliona na 2,5 miliona vozila godišnje.
Cilj je konsolidacija proizvodnih operacija i povećanje efikasnosti kroz maksimizaciju kapaciteta postojećih postrojenja.