PAKOVRAĆE/POŽEGA – Završni radovi na deonici auto-puta od Pakovraća do Požege, dugoj gotovo 31 kilometar, ušli su u poslednju fazu, a zvanično otvaranje očekuje se uskoro.
Ova deonica deo je Koridora 11, koji će po završetku povezivati Beograd sa Crnom Gorom.
Reč je o izuzetno zahtevnoj trasi, na kojoj čak trećinu čine mostovi, nadvožnjaci i tuneli. Na ovom potezu izgrađena su 33 mosta, 11 nadvožnjaka i tri velika tunela – Trbušani, Munjino brdo i Laz. Tunel Laz, dug 2.750 metara, najduži je drumski tunel u Srbiji.
Put je projektovan za brzinu od 100 do 120 kilometara na čas, a u svakoj tunelskoj cevi predviđene su dve trake i zaustavna traka, što zadovoljava visoke bezbednosne standarde. Ukupna vrednost radova iznosi oko 450 miliona evra, a izvođač je kineska kompanija CCCC.
Auto-put od Preljine do Pakovraća, u dužini od 11 kilometara, već je pušten u saobraćaj, dok će otvaranjem novog dela vožnja od Beograda do Požege biti značajno kraća i bezbednija. Put do Zlatibora, na primer, moći će da se pređe za oko dva i po sata.
Ova deonica ima strateški značaj, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, odnosno budućoj trasi koja će ići preko Duge Poljane do Boljara. Na taj način biće omogućena brža i efikasnija putna veza između Srbije i Crne Gore, sa planiranih više desetina mostova, tunela i petlji.
Zahvaljujući ovoj saobraćajnici, očekuje se olakšan prevoz ljudi i robe, jačanje turističkog potencijala zapadne Srbije i snažnija povezanost regiona.